searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

  • Proje *
  • Ad *
  • Soyad *
  • E-mail *
  • Telefon No *

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Ofis Yogası

Siz de günün büyük bir bölümünü geçirdiğiniz ofisinizde, zaman zaman iş arkadaşlarınızın garip bakışlarına mı maruz kalıyorsunuz? Üzerinde minimum 8 saat geçirdiğiniz sandalyenizde farkında olmadan yaptığınız tuhaf kas gevşetici hareketler, içsel bir bilinçle yaptığınız omurga düzeltme hareketlerinden yalnızca birkaçı.

Özellikle işini bilgisayar vasıtasıyla yapan kişiler için yoğun sırt ve boyun ağrıları anlamına gelen oturuş bozuklukları, bu ağrıların yanı sıra diyabet ve kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Boyun ve sırt ağrılarına en iyi gelen spor türü kesinlikle yoga.

Doğadaki tüm canlılar, evde birlikte yaşadığınız kediniz ya da köpeğiniz bile, oturdukları yerden kalkarken küçük esneme hareketleri yaparak omurgalarını rahatlatıyor. Peki ya biz insanlar? Omurgamızı, kemik sağlığımızı ne kadar önemsiyoruz?

Sırt kaslarınızı güçlendirecek bu hareketler, duruşunuzu değiştireceği gibi, uzun saatler çalışsanız bile daha az tutulma, sırt ve boyun ağrısı yaşayacağınızı garantiliyor. Ve dahası; bu egzersizler yaşam kalitesini yükselterek, birlikte çalıştığınız insanlara karşı daha güler yüzlü olmanızı sağlayabilir.

Gelelim sizi çalışırken keyifli bir insan haline getirecek masa başında yapabileceğiniz yoga esneme hareketlerine

1. Kartal Kolları (Eagle Arms)

Ellerinizi öne uzatın, dirsekleriniz aşağıya gelecek şekilde yukarı kaydırın. Dirseklerinizi üst üste koyarak el ayalarınızı birleştirin. Yukarıda birleştirdiğiniz el ayalarınızı olabildiğince yüzünüzden uzak tutmaya çalışın. Omuzların, sırtın ve kolların esnemesine yardımcı olacak kartal kolları pozu, klavye başında geçireceğiniz vakitleri sizin için daha keyifli bir hale getirebilir.

2. Arkadan Birleşen Eller (Clasp Hands Behind Back)

Ellerinizi gövdenizin arkasında, aşağıda birleştirin. Omuzlarınızı arkada sıkıştırmayı ve boynunuzu uzatmayı unutmayın. Arkadan birleşen eller pozunu sırtınız rahatlayana kadar yapmaya devam edin. Hareketi bir adım daha ileri taşımak isterseniz, el ayalarınızı vücudunuzun arkasında birleştirerek hareketi biraz daha zorlaştırabilir, bu hareketle her gün istediğiniz an sırtınızı, omuzlarınızı rahatlatabilirsiniz.

3. Oturan Kedi ve İnek Pozu (Seated cat and cow pose)

Oturan kedi pozu ve oturan inek pozu, çalışma sandalyenizde rahatlıkla yapabileceğiniz esneme hareketlerinin en etkililerinden. İlk olarak, yavaşça ve olabildiğince sırtınızı dışarıya doğru itin, sonra tam tersi bir akışla göğsünüzü ve üst bedeninizi ileriye doğru itin. Vücudunuz size durmanız gereken yeri gösterecek. Sırtınızdaki tüm kasları hissedeceğiniz ve rahatlatacağınız bu pozisyonu uygularken olabildiğince yavaş hareket edin. Sırtınızı dışarıya doğru ittiğiniz oturan kedi pozunda nefes alın, göğsünüzü dışarıya ittiğiniz oturan inek pozunda nefes verin. Farkı hissedeceksiniz.

4. İnek Yüz Kolları (Cow Face Arms)

Nefesle birlikte sağ kolunuzu yan tarafa doğru uzatın. Ayanız aşağıya bakacak şekilde elinizi çevirin. Kolunuzu yavaşça arkaya gönderin.  Sol kolunuzu yavaşça yukarıya doğru kaldırın. Dirseğinizin arkasından kafanızın arkasına doğru yavaşça bırakın.  Arkaya gönderdiğiniz sağ kolunuzu dirseğinizden itibaren aşağıya doğru yönlendirin.  Şimdi elinizi sırtınız ve kolunuz arasına sokun. Ardından ellerinizin arkada birleşmesini sağlayın. İki kolunuzu da olabildiğince vücudunuza hizalayın. Çoğu insan, İnek Yüzü Kolları ya da İnek Başı Kolları pozisyonunda her iki kolunda da aktif olamayabilir. Yavaşça, kendinizi incitmeden denemeye devam edin.

tags Etiketler: Stres, Yoga

#liveinsinpaş

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz