searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

D Vitamini Depolamanın Yolları

Güneş, gezegenimize ışık ve ısı kaynağı olmasının yanı sıra canlıların sağlığı için gereken bazı vitamin ve minerallerin de doğal kaynağı. Güneş ışını deyince aklımıza ilk gelende D Vitamini! Vücudumuzda temel görev yüklenen bu vitamini belirli seviyelerde barındırdığımızdan emin olmak gerek. Vücudumuz için oldukça önem taşıyan D Vitaminini nasıl depolayabileceğimize gelin birlikte göz atalım!

 

Güneş En Büyük Yardımcı

Sıcak havaların ve tatil sezonunun gelmesiyle birlikte güneşe, kuma, suya doyduk denilebilir ancak bu güzel üçlünün bizlere sunduğu başka birçok fayda olduğunu akıldan çıkarmamak gerek. Güneş ışını deyince akla her zaman gelen kavramlardan birisi D vitamini.

Genel geçer bir bilgi olarak güneş ışınlarının D vitaminini depolamada en önemli kaynaklardan biri olduğunu biliyoruz. Ancak yapılan farklı araştırmalar bazı ülkelerin güneş ışınlarını almak konusunda oldukça şanslı olmasına rağmen birçok vatandaşında D vitamini eksikliğine de rastlandığını belirtiyor.

Örneğin Avustralya’da 12 yaş ve üzeri toplumda D vitamini yetmezliği %23 olarak saptanırken, İtalya’da da benzer oranda bir eksiklik görüldüğü saptanmış. Bu noktada güneş görmenin her zaman D vitamini salgılamak için yeterli olmayacağını düşünmek mümkün.

Zira yine konuyla ilgili yapılan çalışmalar gösterdi ki yeterli D vitamini salgılayabilmek için vücutta yeterli magnezyum da bulundurmak gerekiyor. Bu noktada tariflerimizde ay çekirdeği, kabak çekirdeği, brokoli, fasulye gibi magnezyum zengini besinlerle yumurta, yağlı balıklar ve süt ürünlerini birleştirmek iyi bir fikir olabilir.

Bildiğimiz gibi somon, sardalya, uskumru gibi yağlı balıklar da D vitamini açısından oldukça zengin besinler.

Tüm bunlarla birlikte güneş ışınlarının D vitamini depolamak için en büyük kaynak olduğu kesin. Yaz mevsiminin son demlerine yaklaşırken haftada en az iki kez sabah 10 ve öğlen 3 arasında yaklaşık 15-20 dakikalık bir güneşlenme yapılmalı.

 

Neden İhtiyaç Var

Tüm bunlarla birlikte sağlık dünyasının D vitaminini neden bu kadar önemsediğini bir kez daha gözden geçirmekte fayda var. Osteoporoz olarak da bilinen kemik erimesinin ve düşmelerde kırıkların önüne geçmekte çok önemli olan D vitamininin aynı zamanda kanseri önlemede de yardımcı olduğu biliniyor.

Tip 1 Diyabet, depresyon gibi hastalıkların riskini azaltmakta ve vücut dayanıklılığını arttırmakta da D vitamini önemli bir anahtar. Zira D vitaminini sağlayamayanlar mı hastalığa yatkın yoksa vitaminin eksikliği mi riski arttırıyor bilinmiyor.

Güneş ışınlarından verimli faydalanmak için temel önlemlerden birisi de uyku düzenini bir sisteme oturtmak. Gece geç saatlere kadar ayakta kalmak ve gündüzleri geç uyanmak D Vitamini salgılayabileceğimiz saatleri kaçırmaya neden olacağından bu noktada kötü bir tercih olacaktır.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz