searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Daha Sakin Ve Sabırlı Olmak İçin İpuçları

Kahvemizi almak için 5 dakika daha fazla beklediğimizde, market kuyruğunda önümüzdeki kişinin işi beklediğimizden uzun sürdüğünde ya da müşteri hizmetlerine bağlanmak için biraz fazla uğraştığımızda, kendimizi küçük çapta sinir krizleri yaşarken bulabiliyoruz. Şehirdeki en sıradan günlük aktiviteler sırasında bile, bazen hayat bizim için sakinlikten çok uzak. Kimi zaman sadece iş yerinde odadan odaya geçerken bile yaşadığımız stres ve yoğunluk, yorgun bünyelerimizde aniden öfkelenme ve hayal kırıklığı etkisi yaratıyor.

Mental Health America sözcüsü Kelly Davis, teknoloji ile birlikte artan ulaşılabilirliğin, bize dinlenip sıfırlanmaya fırsat vermediğini söylüyor ve ekliyor: ‘İşyerinde bile günde 24 saat hazır olmamız bekleniyor. Artık patronunuz cebinizde, arkadaşlarınız cebinizde ve iletişim gerçekten kolay. Başkalarının size karşı sabırsız olmalarının stresini hissediyorsunuz ve siz de bilinçli olarak değilse de insanların ihtiyaçlarınızı anında yanıtlamalarını bekliyorsunuz.”

En nazik insanlara ya da en basit olaylara karşı toleransınızın bu denli düşük olmasının sağlığınızın üzerine epey olumsuz etkileri var. Klinik psikolog Jordana Jacobs stresin vücutta kronik iltihaplanmaya neden olduğunu ve sivilceden sindirim sorunlarına dek birçok problemin arkasında iltihabın olduğunu söylüyor.

Öyleyse daima birilerinin bizden bir şeyler beklediği ve tatminsizliklerle dolu hayatımızda, nasıl daha sabırlı ve sakin olabiliriz?

1. Farkındalık ve Meditasyon Egzersizleri Yapın

Davis de Jacobs da, sabırsızlığınızın farkında olun ya da olmayın, farkındalık ve meditasyon pratikleri yapmanız gerektiğini söylüyor. Davis’e göre, farkındalık ya da meditasyon uygulamaları size nefes kontrolünü öğretebilir. Sadece vücudunuza ve kendinize odaklanabilirsiniz. Üstelik her gün 10 dakika sessizce oturmanız bile yeterli olacaktır. Kısa süre sonra, daha hızlı nefes alma ve gerilmiş kaslar gibi fiziksel sabırsızlık işaretlerinin azaldığını, nefesinizi yavaşlatabildiğinizi ve daha sakin olduğunuzu gözlemleyeceksiniz.

 

2. Kendinize Pozitif Telkinler Vermeye Başlayın

Kendimize karşı çoğu zaman, başkalarına karşı olduğumuzdan çok daha acımasız olabiliyoruz. Halbuki diğer seçenek, kendi kendimizin motivasyon kaynağı olmak, ama nasıl? Davis bunun için kendinize pozitif telkinler vermeye başlamanızı öneriyor.

Sabırsız ve boğulmuş hissediyorsanız, ‘Vaktim var, her şeyin bir anda olması gerekmiyor, diğer insanlar ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar, ben de elimden gelenin en iyisini yapıyorum” diye içinizden tekrarlamayı deneyin. Bu pozitif konuşmalar sırasında duygularınızın ve sizi sıkan durumun geçiciliğinin de farkında olmalısınız. Unutmayın, hemen o anda bir çözüm bulmak zorunda değilsiniz, kendinizi sakinleştirmek her zaman ilk adımınız olmalı!

 

3. Kendinize Karşı Sabırlı Olun

Bir Zen ustası gibi sabırlı olmak istiyorsanız, öncelikle kendinize karşı sabırlı olmayı öğrenmelisiniz! Birçok uzmana göre kendine karşı şefkatli ve sabırlı olmak, öğrenilebilen bir meziyet. Çevremizdeki herkes bizden her şeyi hemen beklediği için sürekli bir stres altındayız, evet. Bu yüzden kendinize karşı sabırlı olabilmek zaman alsa da vazgeçmeyin, kendinizle bu bağlantıyı yakalamaya çalışın.

4. Kendinize Hayatın Kısa Olduğunu Hatırlatın

O gün tüm planlarınız ters gitmiş, istediğiniz hiçbir şey zamanında gerçekleşmemiş olabilir. Kendinizi perişan etmek yerine şunu hatırlayın: Hayat çok kısa! Bir postane sırasında beklerken kendinize bunu söyleyin ve dünyadaki sınırlı zamanınızın ne kadar değerli olduğunu ve bu detaylara o kadar takılmamak gerektiğini anlamaya çalışın.

Derin ilişkilerin, sevginin, anlamın ve amacın her şeyden önce geldiğini ve hayatı yaşamaya değer kıldığını unutmayın. ‘Carpe Diem’ yani ‘Anı Yaşa’ daima mottolarınızdan biri olarak cebinizde dursun.

tags Etiketler: Sağlık, Mutlu Yaşam, Stres

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz