searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Evde Tek Başına

Ebeveynlik dünya üzerindeki en güzel duygulardan biri… Yaşattığı tüm güzel duyguların yanında büyük bir sorumluluk gerektiren ebeveynlik, bazen size çok yorucu gelebilir; kendinizi suçlu hissetmeyin!

Yıllarca sadece kendiniz için yaşarken, hayatınıza giren çocuklarınızla beraber önceliklerinizin değişmesiyle kendinize ayırdığınız zaman eskisi kadar çok olmayacak. Fakat uzmanların da sıklıkla söylediği gibi mükemmel ebeveyn olmak yerine mutlu ebeveyn olun! Sizin mutluluğunuz ve enerjiniz çocuğunuzun en çok ihtiyaç duyduğu şeyler aslında… Tam da bu yüzden, çocuklarınızdan artakalan zamanları kendiniz için olabildiğince verimli geçirmek, enerjinizi depolamanızı sağlayacak. Kendinize ayıracağınız o kısa zaman dilimleriyle, özlediğiniz şeyleri yaparak motivasyonunuzu korumanız çok önemli! Anne kimliğinizin yanı sıra, kendi kimliğinizi de koruyarak iyi birer ebeveyn olabilirsiniz. Peki kendinizi daha iyi hissettirecek neler yapabilirsiniz? İşte bu yazımızda sizinle kendinizi daha iyi hissettirecek aktiviteleri paylaştık.

Özlediğiniz gibi derin uykulara zaman ayırın.

Uykusuzluk sizi hem çok daha sinirli hem de yorgun kılar. Aynı zamanda sabır eşiğinizi de düşürür. Çocuğunuzdan arta kalan zamanlarda öncelikle enerjinizi depolayacak ve sizi daha dinç hale getirecek, derin bir uykuya dalın.

Uykunuzu daha verimli hale getirmek için uyku öncesinde ılık bir duş alıp, meditasyon yapabilirsiniz. Eğer gündüz uyuyacaksanız, uyuduğunuz odayı daha karanlık bir hale getirin. Tüm bunların yanında yatacağınız odayı daha serin hale getirmek, uykuyu daha tatlı kılacaktır.

Sevdiğiniz kıyafetleri giyinip dışarı çıkın!

Kendinize ayırabileceğiniz zaman aralığını yakaladığınızda, en sevdiğiniz elbiseleri giyinip kendinizi en iyi hissettiğiniz halinizle dışarı çıkın! Arkadaşlarınızı arayın, onlarla yemek yiyip kahve içmenin ve sohbet etmenin tadını çıkarın. Mağazaları, kitapçıları veya favori müzenizi gezerek olmaktan mutlu olduğunuz yerlerde vakit geçirin. Başta dışarıda vakit geçirmek size yorucu gelse de mental olarak bu aktivitenin ne kadar iyi geleceğini göreceksiniz.

Hobilerinize vakit ayırın.

Seramik yapmak, resim çizmek, spor yapmak, kitap okumak, fotoğraf çekmek… Yapmaktan keyif aldığınız şeyi bulun. Anne kimliğinize küçük bir mola verip üretmek, sanatla uğraşmak veya spor yapmak size kendinizi iyi hissettirecek.

Sadece ebeveynler değil, pek çok insan bu tarz aktivitelere ayıracağı vakti erteler ve işlerini bahane eder. Fakat elimizde telefonla geçirdiğimiz vakitte bile pek çok hobiye vakit ayırabiliriz. Günde yalnızca 1 saat, geri kalan her şeyi arkada bırakarak kendinizi dinlendirirken sizi geliştirecek aktivitelere zaman ayırmak özgüveniniz ve motivasyonunuz için de faydalı olacaktır.

Bir liste yapın.

Gün içerisindeki sorumluluklarınız için bir liste yapın ve bu listede kendinize yer verin! Pek çok anne, işlerinden, evin sorumluluklarından ve çocuğuna ayıracağı vakitten kendine zaman ayıramaz ve kendini ihmal eder. Bu listede kendiniz için kahve molalarına, yürüyüşlere hatta belki kuaför randevularına yer verin. Siz iyi hissetmediğiniz sürece her şey daha zor ve yorucu olacak. Kendinize ayıracağınız zamanları da iş maillerine yanıt vermek gibi düşünün. 30 dakika da olsa, sadece size ait olan bir zaman dilimi her şeyden daha iyi gelecek.

Yardım almaktan çekinmeyin.

Anne olmak büyük bir sorumluluk ve sonsuz bir serüven. Bu süreçte psikolojik desteğe ihtiyaç duymanız çok normal! Hayatınızda daha önce hiç tecrübe etmediğiniz bu duygu, aniden yaşamınızın merkezine yerleşiyor ve eski alışkanlıklarınızı tümden değiştiriyor. Bunun sonucunda özellikle yeni doğum yaptığınız süreçlerde kendinizi depresif hissetmeniz olağan… İhtiyaç duyduğunuz anda psikolojik destek almaktan veya çevrenizde size yardım edebilecek kişilerden yardım istemekten çekinmeyin.

tags Etiketler: annelik, ebeveyn, özsevgi

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz