searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Gün Boyu Tok Tutan 7 Süper Besin

Ramazan ayı boyunca sahurdan iftara kadar olan sürede, doğru besinler yoluyla tok kalabilmek mümkün!
Gün boyu tok tutan yiyecekler sadece Ramazan ayında değil, diyet yapanlar için de oldukça önemlidir. Bu yiyeceklerin ortak noktaları; yüksek posa, lif, yağ içermeleri ve düşük glisemik indekse sahip olmalarıdır. Sahurda bu yiyeceklere yer vererek hazırlayacağınız dengeli bir tabak, Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde atlatmanıza yardımcı olacaktır.

AVOKADO
Son yıllarda çok daha popüler hale gelen avokado; 20 farklı vitamin, mineral ve Omega 3 yağları içerir. Özellikle içerdiği doymamış yağlar ile uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Ayrıca kilo kaybına yardımcı olmasını sağlayan bir diğer özelliği ise fiber açısından zengin olması ve düşük karbonhidrat içermesidir. Sahurda üzerine zeytinyağı, limon, tuz ve karabiber eşliğinde yarım avokado tüketebilirsiniz. Avokado tüketecekseniz, kilo kontrolü sağlamak adına tüketeceğiniz diğer yağ zengini gıdaları azaltabilirsiniz.

BADEM
Hem protein hem de yağ bakımından zengin olan badem; E vitamini, manganez, magnezyum, riboflavin, fosfor, bakır, kalsiyum, demir, potasyum, çinko ve niasin içerir. Yüksek besin değeri sayesinde uzun süre tokluk sağlayan badem ayrıca cildinizi korur, kalp hastalığı riskini azaltır ve zayıflamanıza yardımcı olur.

YULAF EZMESİ
En sağlıklı tahıl çeşitlerinden biri olan yulaf, vücut için çok önemli olan vitamin, mineral, lif ve antioksidanlara sahiptir. Sağlıklı bir karbonhidrat kaynağı olan yulaf ayrıca beta-glukan kaynağıdır. Beta-glukan çözünür lif adı verilen ve bağırsaklar içerisinde suda eriyerek çözülen bir kıvama sahiptir. Kötü kolesterol ve total kolesterolü düşürür. İnsülini dengeler ve kan şekeri seviyelerini düşürür.
Diğer tahıllara göre çok daha fazla protein ve yağ içeren yulafı genellikle kahvaltıda sütle pişirerek servis edebilirsiniz.

PEYNİR
Peynir, içerdiği protein ve kalsiyum ile her gün mutlaka tüketmeniz gereken gıdaların başında gelir. 30 gram peynir ortalama 6 gram protein, 5 gram yağ ve kalsiyum, sodyum, potasyum gibi mineraller ile A ve C vitaminleri içerir. Peynir besin değeri sayesinde yüksek tokluk sağlamanın yanında kemik ve diş sağlığınızı destekler, mide rahatsızlıklarınızı giderir ve bağışıklığınızın güçlenmesine yardımcı olur.

YUMURTA
Yumurta hem dünyada hem de ülkemizde en çok tüketilen gıdalardan biridir. Yüksek besin değeri, uzun süre tok tutma özelliği ve ulaşılabilir olması sebebiyle vazgeçemediğimiz yumurtanın protein değeri oldukça yüksektir. 1 adet yumurta ortalama olarak 6 gram protein içerir. Bu protein oranı kas oranınızı artırmaya ve tok kalmanıza yardımcı olur. Bu sebeple profesyonel sporcular günde en az 2-3 adet yumurta tüketir. Ayrıca yumurta akının amino asit bakımından zengindir.

CHIA TOHUMU
Avokado gibi chia tohumu da son yıllarda popülerleşen süper gıdalardan biridir. Yüzyıllar boyunca Maya ve Aztek kültürünün vazgeçilmez besin kaynaklarından biri olan chia tohumu, Maya dilinde ‘güç’ anlamına gelir. Chia’nın süper gıda olarak bilinmesinin en önemli sebepleri oldukça yüksek lif, omega-3 yağları, protein, vitaminler ve mineraller içermesidir. Yavaş sindirilir ve yapısı gereği midenizde şiştiğinden uzun süre tokluk sağlar ve yavaş bir enerji salınımı gerçekleştirir. 25 gram chia tohumu, 9 gram lif içermektedir. Chia tohumunu bal, süt ve meyvelerle beraber yulaf gibi pişirerek hazırlayacağınız puding ile afiyetle tüketebilirsiniz.

YOĞURT
Yoğurt Anadolu halkları için oldukça eski ve önemli bir gıdadır. Laktik asit bakterileri tarafından süt bileşenlerinin faydalı metabolik ürünlere dönüştüğü bileşenler içerir ve özellikle laktoz intoleransı olanlar için süt yerine alternatif bir gıdadır. Yoğurt içerdiği yüksek probiyotik sayesinde bağırsak sağlığı için büyük önem arz eder. Ayrıca kolesterol seviyesini düşürür ve kan şekeri seviyesini koruması da yoğurdun faydaları arasındadır. Böylelikle uzun süre tokluk sağlar. Uzmanlar tarafından her gün en az 1 kâse yoğurt tüketilmesi önerilir.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz