searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

İftar Sonrası Egzersiz ve Aktivite Önerileri

İftar sonrası egzersiz, aktivite önerilerimiz, Ramazan ayında spor yapmayı sürdürmek isteyenler için sizlerle!

Ramazan ayında düzenli yemek yeme alışkanlıklarımızın değişmesi nedeniyle vücudumuzda da birçok değişim meydana gelmekte. Bu nedenle Ramazan ayı boyunca vücudumuzu dinç tutmak ve formumuzu korumak için egzersiz yapmak bizler için önemli bir hale geliyor.

Hem sağlıklı kalmak hem de daha enerjik, aktif ve huzurlu hissetmek için spor rutini bu ayda da önemli bir unsur. Sağlıklı yaşam koçlarından aldığımız en özel bilgilerle iftar sonrasında yapabileceğiniz egzersiz ve aktiviteleri sizler için derledik.

 

Ramazan’da Sağlık İçin Hareket Önemli

Tüm beslenme düzeninizi ve spor aktivitelerinizi değiştirmeye hazır mısınız? Oruç tutarken sporun ne zaman ve nasıl yapıldığı büyük bir öneme sahiptir. Her şeyden önce yapılacak egzersiz rutinine göre iftarda porsiyonlarınızın dengelenmesi göz önünde bulundurulmalıdır. Sindirimin gerçekleşebilmesi ve aynı zamanda metabolizmanın dengede kalabilmesi için de iftardan 1,5 saat sonrasında spora başlayabilirsiniz; çünkü iftar sonrası kan şekerinin yükselmesi kilo almanıza neden olacaktır. Kilo almamak için kan şekerinizi dengeleyecek hafif egzersizleri tercih edebilirsiniz.

 

İftardan Sonra Nasıl Spor Yapılmalı?

İftardan sonra ve iftardan önce spor konusu spor aktivitelerinden vazgeçmeyen fakat aynı zamanda oruç tutmak isteyen kişiler için merak konusu. Özellikle kilo almamak ve sağlığımızı korumak için egzersizlerin iftar sonrasında yapılması önerilir. Aksi takdirde kişilerde tansiyon düşmesi, su kaybı gibi fizyolojik durumlar yaşanabileceği için iftar öncesi spor yapmak son derece zor olabilmektedir. İftar sonrasında da genellikle hafif bir egzersiz rutini oluşturmak adına 45 dakikalık yürüyüş veya bisiklet çalışmalarıyla metabolizmanın çalışması sağlanabilir. Bunun dışında 30 dakikalık yüzme, pilates veya yoga gibi aktiviteler de metabolizmanın dengesini korumak için önerilmektedir.

Ramazan’da fitness yapmak isteyenler de uygulamakta olduğu fitness programını üçte bir oranında hafifleterek spor rutinini sürdürebilir. Bunun için şimdiden kendinize hafif tempolu bir egzersiz programı oluşturmaya başlayabilirsiniz!

YouTube’da Ebru Karaduman’ın Ramazan’a özel hazırladığı spor programlarını uygulayabilir, Leslie Sansone ile yürüyüşünüzü evde yapabilir ya da Bloglites ve Chloe Ting’in videolarından size uygun olanı seçebilirsiniz. Ayrıca Nike Training Club uygulaması ile de ihtiyaçlarınıza uygun bir program oluşturarak Ramazan’da da fit kalabilirsiniz!

https://www.youtube.com/c/EbruKaradumanOfficial
https://www.youtube.com/c/LeslieSansonesWalkatHome
https://www.youtube.com/user/blogilates
https://www.youtube.com/c/ChloeTing/videos

 

Günlük Aktivitelerinizi Azaltmayın!

Spor programı dışında günlük aktivitelerin korunması da çok önemlidir. Özellikle bu ayda açlık hissi ile birlikte hareket azlığı da görülmektedir. Ramazan’da metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğu da düşünülerek günlük aktivitelerin azaltılmamasını gerektiği belirtilmektedir. Aksi takdirde dengesiz bir kilo artışı durumu ile karşılaşılabilir.

Eğer günlük aktivitelerinize devam etmek konusunda zorluk yaşamaktaysanız iftardan 1-1,5 saat sonra yapılan hafif egzersiz ve yürüyüşler ile hazmı kolaylaştırarak metabolizmanızı düzenleyebilirsiniz.

Eğer hala bir spor rutini oluşturmadıysanız hafif egzersiz programları oluşturmaya yardımcı uygulamalara göz atabilir ya da en basit şekilde30-45 dakikalık bir yürüyüş, yüzme veya bisiklet rutini oluşturabilirsiniz. Sindiriminizin gerçekleşmesi ve metabolizmanın dengede kalması için egzersiz ve aktivite yapımına dikkat ederseniz eğer Ramazan ayını daha zinde geçirebilirsiniz.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz