searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

“Intermittent Fasting” Aralıklı Oruç Hakkında Merak Ettikleriniz

Bir süredir iyi yaşam meraklıları ve beslenme uzmanları bunu konuşuyor, her geçen gün bir arkadaşınız daha denediğinden bahsediyor. Sosyal medyada şimdiden #intermittentfasting etiketiyle 3.3 milyon gönderi paylaşıldı bile: “Aralıklı oruç”, wellness dünyasını tam anlamıyla ele geçirmiş durumda. Bu diyet bugüne kadar öğrendiğimiz birçok yeme alışkanlığına kafa tutuyor ve yepyeni bir bakış açısı ortaya koyuyor.

Aralıklı oruç en basit anlamıyla günlük yeme aralıklarınızı düzenlemek, sınırlamak anlamına geliyor ve temelde iki çeşidi var diyebiliriz. Biri günün belli zaman aralığında yemek yiyip kalan saatlerde hiçbir gıda tüketmemek, diğeri ise günün istenen saatinde daha düşük kalori alacak şekilde beslenmek.

Beslenme uzmanları bu konuda ikiye ayrılmış durumdalar. Bazıları metabolizmayı hızlandırdığı ve sağlıklı bir şekilde kilo kaybını desteklediği için aralıklı yeme sistemini öneriyorlar. Fakat bazıları da uzun vadede sonuçlarının ne olacağının henüz belirsiz olması nedeniyle bu konuda net fikirler bildirmekten kaçınıyor. Bazı öğünleri atlama ve yenilen miktarı kısıtlamanın sağlığı nasıl etkileyeceğiyle ilgili bilimsel veriler henüz netleşmiş değil. Bu yeni beslenme biçimini ve sonuçlarını hep birlikte deneyimliyoruz.

Dünya genelinde oldukça popüler olmuş bu beslenme trendi, en çok şu 5 farklı şekilde uygulanıyor:

16:8 Metodu: En yaygın aralıklı oruç uygulaması olan bu metotta günün 8 saatinde yemek yiyip, geri kalan 16 saatinde ise herhangi bir gıda tüketilmiyor.

5:2 Metodu: 5:2 düzeninde ise haftanın 5 günü normal yeme alışkanlıklarınıza devam ederken, 2 gün ise yemek için kendinizi saatlerle sınırlamak yerine aldığınız enerjiyi 500-600 kalori aralığında sınırlıyorsunuz.

Ye-Dur-Ye Metodu: 5:2 metoduna benzeyen Ye-Dur-Ye düzeninin farkı, haftada 1 ya da 2 gün su, kahve ve kalorisiz içecekler dışında hiçbir katı gıda tüketilmiyor oluşu.

Alternatif Gün Metodu: Beslenme uzmanları aralıklı oruç yöntemleri içinde en zorlayıcı olanı “Alternatif Gün Metodu”nu birçok danışanlarına tavsiye etmediklerini söylüyor. Haftanın her günü aldığınız kalori miktarını 500-600 kalori ile sınırlayan bu düzeni deneyimlemek istiyorsanız, öncesinde kesinlikle bir doktora danışmanız gerekiyor.

Savaşçı Metodu: Savaşçı diyetinde gün içinde çiğ sebze ve meyve dışında hiçbir şey yemiyor, gece ise büyük bir porsiyon yemek yiyebiliyorsunuz. İşlenmiş gıda olmadığı sürece ne yediğiniz fark etmiyor, istediğiniz her şeyi tüketebiliyorsunuz.

Aralıklı orucu deneyen birçok kişi ilk gözlemlediği değişikliğin kısa vadede kilo kaybı olduğunu söylüyor. Bu da aslında gün içinde tükettiğiniz yemek miktarının ve yiyebileceğiniz zaman aralığının sınırlanıyor olmasının doğal bir sonucu denilebilir. Ancak uzun vadedeki pozitif ya da negatif etkilerini ortaya koyacak, derinlikli bilimsel çalışmalar henüz yapılmış değil. Harvard Üniversitesi profesörü James Mitchell aralıklı orucun herkesçe kabul edilen gerçek etkisinin insülin hassasiyetini artırması olduğunu söylüyor. Bu da sağlıklı metabolizma, diyabet ve kilo kontrolü için anahtar rol oynuyor.

Beslenme uzmanı Abby Langer geçmişte yeme bozukluğundan muzdaripseniz aralıklı oruçtan uzak durmanız gerektiğini söylüyor. Ulusal Yeme Bozuklukları Birliği de (National Eating Disorders Association) bu konuda aynı fikirde: “Yeme bozukluğu tespit edilmiş birçok hasta bu bozuklukların bilinçli olarak yaptıkları zorlu diyetlerle başladığını söylüyor.” Birlik aynı zamanda vücudunuzda iyileşen yaralar varsa ya da hastaysanız bu diyeti yapmamanızı öneriyor. Çünkü böyle durumlarda vücudun kendini yenilemek için iyi beslenmeye çok ihtiyacı oluyor.

Sonuç olarak aralıklı oruç bazı kişiler için oldukça olumlu sonuçlar doğursa da, bu tamamen kişisel bir deneyim ve sizde aynı etkileri yaratacağına ilişkin bir garantisi yok. Ancak şunu söyleyebiliriz, eğer bunu denemek istiyorsanız bir beslenme uzmanı kontrolünde yapmak en doğru seçenek. Böylece vücudunuzu, yediklerinizin doğrudan etkilerini sağlıklı bir şekilde kontrol altında gözlemleyebilirsiniz.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz