searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Kaliteli Bir Uyku İçin Öneriler

Dinlenmiş ve tazelenmiş bir şekilde güne başlamanın hafifliği… Ardından sevdiğiniz bir şarkı eşliğinde sabah kahveniz ve kahvaltınızın ardından gelen tatlı enerjiyle işinizin başına geçmek, harika değil mi? Ancak bu tatlı sabahlar ancak önceki gece sağlıklı bir şekilde uyuyabildiyseniz mümkün.

Kaliteli uyku gününüzün nasıl geçeceğinden insan ilişkilerinize, aklınızdan geçen her şeyi ve en basit tepkilerinizi bile etkileyebiliyor. Ve evde olduğumuz bu günlerde, günlük aktivitelerimiz birden değiştiği için çoğumuz uyuma konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. Sizin için Amerika Ulusal Uyku Vakfı’nın (National Sleep Foundation) bu süreçte uyku kalitenizi artıracak önerilerini sıraladık. Çünkü kaliteli uyku gününüzü kurtarır!

BİR PROGRAMINIZ VE RUTİNİNİZ OLSUN

Sosyal mesafe sürecinde okullar kapalı, çocuklar evde, siz de evden çalışıyorsanız, dışarıyla etkileşiminiz epey az demektir. İşte bir rutin oluşturmak böyle zamanlarda bile normallik hissini yakalamanızı kolaylaştırabilir. Vücudunuz günlük uyku saatlerinizde büyük değişikliklerden hoşlanmaz, bu yüzden uzmanların önerisi her zamanki uyku alışkanlıklarınızdan çok da uzaklaşmadan bir düzen oluşturmanız. Bunun için şöyle bir yol izleyebilirsiniz:

Uyanma Zamanı: Alarmınızı kurun, ertelemeden uyanın ve güne başlamak için belli bir saatiniz olsun.

Dinlenme Zamanı: İyi bir uyku için, öncesinde yaptıklarınız kritik belirleyicilerdir. Uyumadan evvel kitap okumak, meditasyon ya da esneme egzersizleri gibi rahatlatıcı şeyler yapın. Pijamanızı giyip dişlerinizi fırçalamak, hatta banyoda kişisel bakım rutinleriniz bile buna dahil edilebilir. Sadece kendinize zaman ayırmak, sizi uykuya hazırlayacak keyifli bir aktivite!

Yatma Zamanı: Sıra geldi uykuya. Bunun için kendinize bir saat belirleyin, ışıkları kapatın ve sadece uyumaya çalışın.

YATAĞINIZA UYUMAK İÇİN GİDİN

Uyku uzmanları, beyninizde yatağınız ve uykunuz arasında güçlü bir bağlantı kurulmasının önemini vurguluyor. Bu aslında tam olarak şu demek: yatağınızda çalışmayın, dizi izlemeyin, uykudan başka bir aktivite gerçekleştirmeyin. Telefon, bilgisayar ve herhangi başka bir elektroniği yatağınıza almadan, dikkat dağıtıcıları uzaklaştırarak, sadece uyumaya odaklanın.

GÜNIŞIĞI ALMAYA ÇALIŞIN

Gün içinde yeterince günışığı almak, sağlıklı bir uyku düzeni için kilit rol oynuyor.

Yapabiliyorsanız, doğal ışık altında dışarıda biraz zaman geçirmeye çalışın. Uzmanlar hava güneşli olmasa bile, doğal ışığın sirkadiyen ritim üzerinde olumlu etkileri olduğunu söylüyor. Birçok kişi açık havada sabah saatlerinin en yararlısı olduğunu düşünüyor. Bu aynı zamanda temiz hava almak için bir fırsat! Bunun yanı sıra gün boyunca evinize ışık girmesi için, mümkün olduğunca pencereleri ve panjurları açmaya çalışın.

Ekran süresine dikkat etmek de önemli bir faktör. Cep telefonları, tabletler ve bilgisayarlar gibi elektronik cihazların ürettiği mavi ışığın, vücudun doğal uyku teşvik süreçlerine olumsuz etkileri olduğu ortaya çıkmış. Bu cihazları uyumadan en az bir saat önce kullanmaktan kaçının. Mavi ışığı azaltan veya filtreleyen cihaz ayarlarını veya özel uygulamaları da kullanabilirsiniz.

BESLENMENİZE DİKKAT EDİN

Sağlıklı beslenmek kaliteli uykuyu beraberinde getirir. Özellikle günün ilerleyen saatlerinde kafein alımına dikkat edin, çünkü bilindiği üzere bu uykunuzun miktarını ve kalitesini bozabilir.

GÜN İÇİNDE UYUMAMAYA ÇALIŞIN

Eğer bütün gün evdeyseniz, yorgun düştüğünüz anlarda sık sık küçük uyku molaları vermek isteyebilirsiniz. Öğleden sonra, gün çok ilerlemeden kısa bir şekerleme bazı insanlar için yararlı ve enerji verici de olsa, günün ilerleyen saatlerinde gece uykusunu engelleyebilecek uzun uykulardan kaçınmak en iyisi.

AKTİF OLMAYA ÇALIŞIN

Gün içinde fiziksel olarak aktif olmanın ve düzenli günlük aktivitenin, uykuya yardımcı olmak da dahil olmak üzere birçok önemli faydası var. Diğer insanlarla güvenli sosyal mesafeyi koruyarak yürüyüşe çıkabiliyorsanız, bu harika bir seçenek. Değilse, evde spor yapmak ikinci seçeneğiniz. Bunun için hazırladığımız “Evde Egzersiz İçin Youtube Kanalları ve Uygulamalar” içeriğimize göz atabilirsiniz.

GEVŞEMEYE ZAMAN AYIRIN

Rahatlamanın yollarını bulmak, uykunuzu iyileştirmek için güçlü bir araç olabilir. Nefes egzersizi, esneme, yoga, farkındalık meditasyonu, sakinleştirici müzik ve sessiz okuma, günlük rutinlerinize ekleyebileceğiniz rahatlatacak aktivitelerden sadece birkaçı. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, yeni başlayanlar için tasarlanmış Headspace ve Calm gibi meditasyon uygulamalarına göz atabilirsiniz.

KAYNAK: https://www.sleepfoundation.org/sleep-guidelines-covid-19-isolation

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz