searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Ramazan'da Su İhtiyacınızı Karşılayacak 5 Öneri

Yaşamın kaynağı suyun kıymetini Ramazan ayında her zamankinden daha iyi anlıyoruz. Ramazan ayı boyunca oruçluyken hem daha zinde hissetmenizi hem de metabolizmanızın daha sağlıklı çalışması için su ihtiyacınızı karşılayacak önerilerimizi sizler için bir araya getirdik!

Uzmanlar, oruç tutarken iftarla sahur arasında en az 2 litre su içilmesi gerektiğini, bunun hem hazmı kolaylaştırdığının hem de susuzluğa bağlı oluşabilecek sağlık sorunlarının önüne geçeceğinin altını çiziyor. İsterseniz suyunuza taze nane yaprakları, çubuk tarçın ve limon dilimleri ekleyerek midenizi rahatlatabilirsiniz.

 

Oruçluyken susuzluğunuzu giderebilecek bir diğer önerimiz de taze meyve ve sebzeler! Sahurda ve iftarda salatalık, domates, kereviz, kabak, çilek, greyfurt, ananas gibi su oranı yüksek sebze ve meyveleri sofralarınızdan eksik etmeyin. Tabii meyve yerken meyve şekerine de dikkat ederek küçük porsiyonlarla tüketmek gerek.

 

Gün içerisinde aşırı terlemeye yol açacak aktivitelerden ve sıcaktan kaçınarak vücudunuzdaki su oranının düşmesini engelleyebilirsiniz. Su kaybıyla oluşabilecek sorunlar için iftardan sonra mineral dengesini sağlayan zengin içerikli maden suları ve zencefilli yeşil çayla rahatlayabilirsiniz.

Çay, kahve içmeyi çok sevsek de Ramazan ayında buna biraz dikkat edilmesi gerekiyor. Çay ve kahve gibi içecekler vücutta sıvı kaybına sebep olabilecek maddeler içerdiği için az tüketmekte fayda var. İftardan sonra nefis bir Türk Kahvesi keyfine lafımız yok tabii.

 

Limonata, gazoz, kola, çay ve kahve gibi içeceklerin tüketimini özellikle oruçluyken sınırlandırmak vücudunuz için oldukça faydalı. Bu içecekler fazla tüketimi halinde su içme ihtiyacınızı bastırabilir ve suyun yerini asla tutamazlar.

Oruçluyken bu 5 öneriyi uygulayarak susuzluğa bağlı oluşabilecek tansiyon düşüklüğü, baş ağısı, halsizlik, mide bulantısı gibi problemleri en aza indirebilir keyifli ve sağlıklı bir Ramazan ayı geçirebilirsiniz.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz