searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Renklerine Göre Gıdalar ve Faydaları

Renk renk gıdalar sofralarımıza hem sağlık hem de estetik taşıyor! Bitki pigmentleri hakkında çalışan beslenme uzmanı Deanna Minich’e göre de, bir tabakta ne kadar fazla renk varsa, o tabak o kadar faydalı demek oluyor!
Renklerine göre içerdikleri antioksidanlar ve kanser riskini azaltan fitokimyasallarla bu besinler, bizim daha sağlıklı ve daha kaliteli bir yaşama sahip olmamızı sağlıyor. Peki hangi renk gıdalar bize ne faydalar sağlıyor, gelin hep birlikte inceleyelim!

 

Kırmızı: Kalp sağlığını destekler.
Domates, çilek, kiraz, nar ve turp. Hepsi birbirinden lezzetli bu kırmızı sebze ve meyvelerden nar taneleri kalp rahatsızlıkları ve osteoartrit gibi kemik hastalıklarının tedavisinde yardımcı bir işleve sahipken, turp kan basıncını düzenlemeye yardımcı oluyor. Küçük bir hatırlatma: Nar ne kadar kırmızıysa antosiyanin miktarı o kadar yüksek oluyor. Uzmanlara göre kansere yakalanma riskini azaltan antosiyanin, kalp ve karaciğer için de detoks etkisi yaratıyor.

 

Turuncu: Bağışıklığı güçlendirir.
Renkleriyle olduğu kadar lezzetleri ve faydalarıyla da mutfağımızın vazgeçilmezlerinden turuncu renkli gıdalar: Portakal, mandalina ve havuç. A ve C vitamini bakımından oldukça zengin olan bu gıdalar bağışıklık sisteminizi güçlendireceği gibi, kötü kolesterolü düşürmeye de yardımcı. Özellikle havuç kabuğunda bulunan zengin magnezyum ve lif oranını göz önünde bulundurmakta fayda var. Siz de bu kabukları soyduktan sonra pesto sos, sebzeli burger gibi birçok tarife ekleyebilir, öğünlerinizi daha sağlıklı bir hale getirebilirsiniz. Taze sıkılmış portakal ve mandalina suyuyla güne taze bir başlangıç yapabilirsiniz.

 

Sarı: Cildi güzelleştirir ve bağışıklığı güçlendirir.
Düşük kalorileri ve yüksek faydalarıyla dikkat çeken sarı renkli gıdaları çok seviyoruz! Bu gıdaların başında ise, limon, muz ve ayva geliyor. C vitamini bakımından zengin olan bu meyveler özellikle bağışıklık sisteminin en büyük destekleyicilerinden. Uzmanlar, C vitamini için limonu, kötü kolesterolden korunmak için ise kabuğuyla tüketmeniz gereken gıdaların başında gelen ayvayı öneriyor. Aynı zamanda antibakteriyel özelliğe sahip olan limon, uygulandığında cildi daha parlak ve yumuşak hale getiriyor. Limonu cildinize uyguladıktan sonra da kabuğundan faydalanmayı da unutmayın! Meyve suyuna göre 10 kat daha fazla vitamin içeren limon kabuğu eklediğiniz sağlıklı kurabiyelerinizi sevdiklerinizle paylaşabilir, vücudunuza daha iyi bir koruma sağlayabilirsiniz.

 

Yeşil: Kemik Sağlığını destekler.
Özellikle salatalarımızda kullandığımız yeşilliklerin faydaları saymakla bitmiyor. Yeşil gıdalar zengin vitamin içeriklerinin yanı sıra, bazı kanser türlerine yakalanma riskini düşürüyor. Ispanak, brokoli gibi gıdalar A, C, D ve K vitaminleri açısından olduğu kadar, demir ve potasyum mineralleri açısından da zengin. Ayrıca vücudumuzdaki toksinlerden kurtulmamızı sağlayan salatalık, yeşil biber ve taze soğan gibi gıdalar da sağlığımız açısından son derece önemli, unutmayın!

 

Mavi ve Mor / Hafızayı ve bağışıklığı güçlendirir.
Nefis bir kara üzüm, ağızlara layık bir yaban mersini, sulu bir mürdüm eriği ya da mor havuç. Uzmanlara göre vitamin açısından oldukça zengin olan bu mor renkli gıdalar arasında özellikle yaban mersini yüksek oranda C, B6 ve K vitamini içeriği ve zengin bir lif kaynağı olmasıyla öne çıkıyor. Yapılan araştırmalara göre, yaban mersini 12 hafta boyunca günlük olarak tüketildiğinde, yetişkinlerde hafızayı güçlendirmeye yardımcı oluyor. Siz de mavi ve mor renkteki gıdaları mevsiminde tüketerek bağışıklık sisteminizi ve hafızanızı destekleyin!

 

Siyah / Hücre yenilenmesini hızlandırır.
Uzmanlar, gıdaların renkleri koyulaştıkça, besin değerlerinin de yükseldiğini söylüyor. Yapılan araştırmalar, özellikle böğürtlenin kansere karşı korumada başarılı bir gıda olduğunu ortaya koyuyor. Akşam yemeklerinden sonra kabuğu ve çekirdeğiyle birlikte yediğiniz siyah üzüm de, karaciğer başta olmak üzere, hücre yenilenmesini hızlandırmasıyla biliniyor. Cildinize iyi bakmak istiyorsanız bu siyah renkli gıdaları akşam aperatifi olarak denemenizi tavsiye ediyoruz.

tags Etiketler: Lezzetli, Detoks, Sağlıklı

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz