searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Sağlıklı Olduğu Düşünülen 7 Sağlıksız Gıda

Son birkaç yılın en büyük beslenme trendi olan sağlıklı beslenme, pek çoğumuz için artık yaşam biçimi haline geldi. Bunun da etkisiyle gelişen gıda sektörü, ‘sağlıklı’ adı altında pek çok gıda ürününü piyasaya sunsa da sağlıklı olarak bildiğimiz bu ürünler hiç de masum değil!

Büyük marketlerin diyet ve sağlıklı ürün reyonlarında renkli ambalajlarıyla sizi kendine çeken bu ürünleri, satın almadan önce etiketlerini dikkatlice okumalısınız. Light, fit, diyet, yağsız, glütensiz, şekersiz olarak piyasaya sürülen bu ürünlerin içerisinde gizlenmiş pek çok sağlıksız katkı maddesi yer alıyor. Peki bu sağlıklı görünen sağlıksız gıdalar hangileri? İşte en popüler 7 tanesini sizlerle paylaştık.

 

Kahvaltılık gevrekler, granolalar ve granola barlar

Kahvaltılık gevrekler ve granolalar, kilo vermek ve kilo kontrolü sağlamak isteyenlerin tercih ettiği ürünlerdir. Genellikle süt ve yoğurtla tüketilen bu ürünler, her ne kadar sağlıklı ve düşük kalorili sanılsa da aksine şeker deposudur. Bu sebeple granola satın alırken içerisinde kullanılan malzemelere çok dikkat etmelisiniz. Pek çoğunun içerisinde yüksek oranda şeker, palm yağı, nişasta gibi sağlıksız maddeler bulunur.

Gevrek veya granola yerine, kahvaltıda omlet ve sebze yemek çok daha sağlıklı bir alternatif olacaktır. Ayrıca eğer granola yemek isterseniz, en sağlıklısının evde kendi pişireceğiniz versiyon olacağını söylemeliyiz.

 

Meyveli yoğurtlar

Yurt dışında çok popüler olan ama ülkemizde aslında o kadar da çok tercih edilmeyen meyveli yoğurtlar, hem çok yüksek şeker ve katkı maddesi içerir hem de gerçek yoğurdun sahip olduğu probiyotik içeriğine sahip değildir. Meyveli yoğurtları tamamen gereksiz alınmış kaloriler olarak düşünebilirsiniz.

İçerisinde gerçek meyve barındırmayan, sadece şurup ve tatlandırıcılarla hazırlanan bu yoğurtları tüketmek yerine; ev yapımı sade yoğurdu, taze meyveler ile mutfak robotundan çekip kendi meyveli yoğurdunuzu yapmak çok daha sağlıklıdır.

 

Protein barları ve proteinli sütler

Özellikle sporcular tarafından çok sık tüketilen protein barlar ve protein oranı artırılmış sütler; her ne kadar sağlıklı görünse de ilave şeker, tatlandırıcı, renklendirici ve koyulaştırıcı içerdiği için sağlıksızdır.

Yoğun antrenmanların ardından protein alımı çok önemlidir ancak en sağlıklı protein kaynağı, gerçek gıdalardır. Et, süt, balık, tavuk, bakliyatlar ve kuru yemişler protein bakımından oldukça zengindir. Bu sebeple uzmanlar çok zor durumda kalmadıkça, vücudun ihtiyacı olan proteini doğal gıdalardan alınmasını öneriyor.

Protein bar tüketeceğiniz durumlarda ise yine ürün etiketini dikkatlice inceleyip ekstra şeker ve katkı maddesi içermediğinden emin olmanız gerekmektedir. Aksi taktirde birkaç gram protein için gereğinden fazla kalori ve şeker almış olursunuz.

 

Glütensiz atıştırmalıklar

Çölyak hastaları için glüten çok tehlikelidir ve glüten içeren gıdalardan kaçınmaları gerekir. Ancak günümüzde glütensiz gıdalar, diyet yapan kişiler tarafından da tercih edilmektedir.

Gluten buğday içeren tüm ürünlerde (un, bulgur vb.) bulunduğundan, glütensiz ürünler çoğu zaman buğday yerine nişasta çeşitleriyle yapılır. Bu yüzden de çok daha yüksek kalori ve şeker içerirler. Üstelik nişastanın glisemik indeksi çok yüksek olduğundan, daha hızlı acıkmaya sebep olur.

Eğer glütene karşı duyarlılığınız varsa, glütensiz atıştırmalıkların etiketlerini okuyarak nişasta yerine karabuğday unu gibi daha sağlıklı içeriği olan ürünleri tercih edebilirsiniz.

 

Light ürünler

Yağsız süt, yağsız yoğurt, yağsız peynir gibi hayatımıza son 10-15 yılda giren light ürünler; yağı azaltılsa da sanıldığı kadar sağlıklı değil. Light ürünlerdeki lezzet kaybını önlemek için genellikle ürüne ekstra şeker eklenir. Böylelikle yağ almaktan kaçınırken, gereksiz şeker almış olacaksınız.

Light ürünlerin aksine süt ürünlerinde bulunan yağ, tokluk hissini destekler ve yiyecekleri de daha lezzetli bir hale getirir. Üstelik süt ve süt ürünlerinde bulunan yağ, doğal yağdır ve sağlıklıdır. Tüm gıdalarda olduğu gibi porsiyon kontrolüyle tükettiğinizde kilo almanıza sebep olmaz, aksine kilo vermenizi kolaylaştırır.

 

Sebze cipsleri

Sebze cipslerinin etiketini incelediğinizde, içerisinde en az bulunan malzemenin gerçek sebze olduğunu göreceksiniz. Sebze yerine sebze aroması, yapay tatlandırıcılar, nişasta, sodyum, tuz ve yağ içeren bu cipslerin kalorisi de çok yüksektir.

Hazır cipsleri tüketmek yerine evde kendi fırınınızda sadece tuz, zeytinyağı ve sebze kullanarak kendi sağlıklı cipslerinizi yapabilirsiniz.

 

Kurutulmuş meyveler

Kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm gibi kurutulmuş meyveler her ne kadar masum görünse de ticari olarak hazırlanan pek çok paketli kurutulmuş meyve ekstra şeker içerir. Meyveleri daha lezzetli hale getirmek ve daha uzun süre saklayabilmek için eklenen ekstra şeker, sağlıksız olmakla beraber ekstra kalori anlamına da gelir.

Buna ek olarak paketli kurutulmuş meyvelerin çoğuna sülfit de eklenir. Bu yüzden eğer bulabiliyorsanız, tercihiniz tamamen doğal yöntemlerle kurutulmuş ve ekstra şeker eklenmemiş alternatiflerden yana olmalıdır.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz