searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Soğuk Havayla Canlanın!

Havalar soğuduğunda, günler kısalıp hava erkenden kararmaya başladığında spor yapma motivasyonunu kaybedenlerden misiniz? Hiç üzülmeyin çünkü bu çok normal! Yaz mevsimiyle kıyasladığımızda, kışları enerjinizin daha düşük olmasının temel sebeplerinden biri, insan bedenini besleyen D Vitamininden yoksun kalmamızdır.

Havaların soğumasıyla beraber dışarıda daha az vakit geçiririz, daha az hareket ederiz. Bu sebepten de kemiklerimizi, kaslarımızı ve dişlerimizi besleyen D Vitamini seviyemiz düşer. Eğer gıda takviyesi olarak alınmazsa da ciddi bir halsizliğe ve hatta melankoliye bile sebep olabilir.

Halbuki soğuk havalara rağmen dışarıda spor yapmak başta çok zor görünse de aslında oldukça sağlıklıdır. Örnek vermek gerekirse, kışın açık havada koşmaya başladığınızda ilk dakikalarda üşüdüğünüzü hissetseniz de ilerleyen dakikalarda soğuk sizi hiç etkilemeyecek.

Size kışın dışarıda spor yapmanın faydalarını anlattığımızda bir şans vereceğinize eminiz! Hazırsanız, havlu atmadan önce soğuk havalarda spor yapmanın faydalarını paylaşıyoruz!

Daha fazla kalori yakarsınız ve metabolizmanızı hızlandırır.

Soğuk havalarda yaptığınız antrenmanlar, sıcak havalarda yaptıklarınıza göre daha fazla kalori yakmanıza sebep olur. Vücudunuz çekirdek sıcaklığını düzenlemek için daha fazla çalışacağından, sıcak havalarda ya da kapalı alanlarda yapacağınız egzersizlere göre daha çok kalori yakmanızı sağlar.

Bazı araştırmalarda vücuttaki yağların soğuk havada yakıt olarak algılandığını ve yakılmaya başlandığını ortaya koyuyor. Sıcak havalarda yapılan yağ yakıcı egzersizlerde dehidrasyon problemi yaşanırken, soğuk havalarda daha yoğun ve kolay bir şekilde kalori yakmak mümkündür. Bu şekilde metabolizmanız da hızlanacak ve vücut ısınızı korumaya çalışırken daha fazla enerji harcayacağından bedeniniz daha dinç ve dayanıklı olacaktır.

Kalbinizi güçlendirir.

Soğuk havanın kalp sağlığı açısından pozitif bir etkisi vardır. Elbette soğuk havanın da bir dozajı olduğunu belirtmekle beraber yapacağınız egzersizlerin, kalbin dengesini korumasına yardımcı olduğunu da bilmelisiniz.

Eğer sağlıklı bir kalbiniz varsa ve düzenli spor yapıyorsanız soğuk havalarda yapılacak egzersizler kalbinizin daha da güçlenmesini sağlayacaktır. Ayrıca vücudunuzu gelecekte daha ağır ve yorucu egzersizler yapmaya da hazırlayacak, dış etkenlere ve streslere karşı da kalbinizi güçlendirebilir.

Mevsimsel depresyonla mücadele etmenize yardımcı olur.

Soğuk havalarda depresyona girmeye daha meyilli oluruz. Buna karşın egzersiz yapmanın, genel olarak kaygı ve depresyonu azaltacak serotonin ve dopamini serbest bırakır. Spor yapmanın faydaları soğuk havanın dinçleştirici etkisiyle birleşerek katlanacak ve daha da etkili bir hal alacaktır. Bu sebeple gerekli önlemleri alarak dışarıda vakit geçirmek en güzel çözümdür.

BONUS: Soğuk havalarda spor yaparken nelere dikkat edilmeli?

Kışın yaptığınız egzersizlerle metabolizmanızı hızlandıracak ve daha çok kalori yakacaksınız. Kalbiniz ve bağışıklık sisteminiz güçlenecek. Mevsimsel depresyona girme olasılığınız azalacak ve psikolojiniz olumlu etkilenecek. Tüm bu olumlu etkilerden faydalanabilmek için soğuk havalarda egzersiz yaparken bazı konularda dikkatli olmalısınız. Böylelikle hava ne kadar soğuk olursa olsun, hasta olma riskiniz ortadan kalkacaktır.

1- Spor yaptığınız için ısınacağınızı düşünerek ince giyinmemelisiniz. Faydalanmak isterken zarar görmemek ve hasta olmamak için mutlaka sıkı giyinip çıkmalısınız.

2- Hava soğuk olabilir ama rüzgârı kontrol etmeyi unutmayın. Çok rüzgârlı bir havadan korunmak zor olacaktır. Buna uygun kıyafetler giymenizi öneririz.

3- Ellerinizi, ayaklarınızı, başınızı ve kulaklarınızı koruyun.

4- Havanın kapalı olduğunu düşünerek güneş kremi kullanmayı aksatmayın.

5- Soğuk havalarda terlediğimizi daha zor fark ederiz. Su kaybı yaşamadığımızı hissederek daha az su tüketiriz ancak gerçekten susamış olmasanız bile antrenmandan önce, antrenman sırasında ve sonrasında su tüketmeye çalışın.

6- Antrenman sonrasında evinize dönerken, terli terli üşümemek için mümkünse kıyafetlerinizi değiştirmenizi öneririz.

tags Etiketler: açıkhava, spor, sağlık

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz