searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Uyumadan Önce Muz Yemek Neden Faydalı?

Uzun ve yorucu bir günün ardından bazen aklımızdaki tek şey yatağımıza uzanıp derin bir uykuya dalmak, vücudumuzu baştan ayağa dinlendirmek oluyor. Uyumadan önce yediğimiz yemeğin türü ya da yorucu sporlar da uyku kalitemizi doğrudan etkiliyor. Örneğin, geç saatte yediğimiz ağır bir yemek sindirim sistemimizin daha fazla çalışmasına sebep olarak uykumuzu kaçırabiliyor. Ya da stresli bir günün ardından beynimiz dopamin ve serotonin salgılamak için bizi karbonhidrat ya da şeker tüketmeye zorlayabiliyor ve bize ‘’Hadi bir kurabiye ye.’’ diyebiliyor, değil mi?
Spor yaptıktan sonra vücudumuzda biriken laktik asit de kaslarımızda yorgunluğa, halsizliğe sebep olabiliyor. Bu da gece uykumuzda istemsiz bir şekilde kasılan kaslarımız sebebiyle, uyku kalitemizi kötü yönde etkiliyor. Ancak bu durumları önlemek ve gece kaçamaklarını daha sağlıklı bir hale getirmek için uzmanların bize bir önerisi var: Uyumadan önce muz yemek!

 

Uykudan Önce Muz Yiyelim, Peki Neden?
Uzmanlar da biz de, uykudan önce yediklerimizin uyku kalitesini etkilediğinde hemfikiriz! Vücudumuz özellikle yatmadan önce yediğimiz yemeği sağlıklı bir şekilde sindiremezse, bunun için daha fazla çalışmaya zorlanıyor. Ya da uykudan hemen önce yediğimiz kurabiyenin içinde bulunan yüksek glikoz, bizi uyanık tutabiliyor. Tam da bu noktada akla hem beynimizin bize ilettiği bu ihtiyacımızı karşılayacak hem de uyku kalitemizi artıracak bir uyku öncesi atıştırmalığı geliyor: Üzerine fıstık ezmesi sürülmüş muz dilimleri!

Bu tarif, sadece lezzet bakımından değil, içeriğindeki malzemelerin birbirine etkisinden dolayı müthiş bir atıştırmalık. Çünkü muz, kaslarımızın gevşemesine yardımcı olabilecek potasyum ve magnezyum bakımından zenginken, fıstık ezmesi de beyinde serotinine dönüşen ve melatoninin öncüsü bir amino asit olan tripofan içeriyor.

Muz ile fıstık ezmesini birlikte tükettiğimizde, muzdaki karbonhidratlar, tripofanı beynimiz için daha uygun hale getiriyor. Böylece hem uyku öncesi vücudumuzun ihtiyaçlarını karşılayabiliyor hem de kaslarımızın gevşemesiyle birlikte nefis bir uykuya dalıp, rengarenk rüyalara yelken açıyoruz!
Uyku öncesi bir şeyler atıştırmayı seviyorsanız ve sağlıklı seçenekleri gözden geçirmek isterseniz sizin için hazırladığımız “Uyku Öncesi Sağlıklı Atıştırmalıklar” içeriğimize buradan göz atabilirsiniz.

tags Etiketler: Sağlıklı, Lezzetli, Hafif

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz