searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Uyurken Çorap Giymek Uyku Kalitesini Nasıl Etkiler?

Serin bir odada uyumak mı yoksa kat kat battaniyeler altında tüm gece sıcacık bir uyku mu? Amerika’da 2000 kişi ile yapılan bir ankete göre uyurken sıcaklığı değiştirecek çeşitli faktörler çiftlerin en çok tartıştığı konulardan biri. Bu konuya getirilebilecek en pratik çözüm ne olabilir diye düşündüğümüzde aklımıza gelen şeylerden ilki ise şu: Uyurken çorap giymek.

Eminiz siz de yıllardır arkadaşlarınızla tartışıp duruyorsunuz: Uyurken çorap giyilir mi? Bunun uyku kalitesini yükseltmeye bir etkisi var mı?

Amerika’da klinik psikolog ve uyku uzmanı Michael J. Breus’un da içinde bulunduğu ekip, birlikte uyurken ortam sıcaklığı konusunda benzer sıkıntıları yaşamış çiftler üzerinde bir çalışma gerçekleştirmiş. Bu çalışmada uyku için optimum koşullar oluşturulmuş, üşüyen çifte bir çorap giydirilmiş, sıcaklayandan ise ayaklarını yorganın dışına çıkarması istenmiş. Araştırma sonucunda bu yöntemle katılan çiftlerinin çoğunun birlikte aynı ortamda konforlu bir şekilde uyudukları tespit edilmiş.

Bunun sebebini National Sleep Foundation şöyle açılıyor: Eller ve ayaklar uyurken vücut sıcaklığını büyük ölçüde belirler. Ayak sıcaklığı uykudan önce büyük ölçüde artar ve dolayısıyla ayakların ısınması, sıcak olması beyne uyku vakti geldiğinin sinyallerini verir. Hatta yapılmış bir çalışmada ayakları ısıtmanın daha uzun ve kesintisiz uykuyu beraberinde getirdiği bile ortaya konmuş.



Sirkadiyen ritmin doğal bir parçası olarak vücut sıcaklığınız geceleri düşüyor, bu yüzden uyumadan evvel kendinizi aşırı ısıtmanız da uykuya çok yardımcı olmuyor denilebilir. Yukarıda da söylediğimiz gibi, eğer fazla ısındığınızdan şikayet ediyorsanız en basit çözüm ayaklarınızı yorganın dışına çıkarmak, hepsi bu!

Özet olarak uyurken çorap giymek, ayaklarınızı ısıtmak, beyne uyku sinyalleri göndereceği için hızlıca uykuya dalmanıza ve huzurla uyumanıza yardımcı olabilir. Ancak uyurken vücut sıcaklığınız düşeceği için kendinizi aşırı ısıtmanız da vücudunuzun ısı değişimine uyumlanmasını güçleştirir. Bu durumda da çoraplarınızı çıkarıp ayaklarınızı yorganın dışına çıkarmak, vücut ısınızı dengelemek tekrar mışıl mışıl uyumanızı sağlar.

Kaliteli uyku için sıcaklığın yanı sıra birçok daha bileşen söz konusu. Bu konuda sizin için hazırladığımız “Kaliteli Bir Uyku İçin Öneriler” ve “Uyku Hijyeni: Sağlıklı Bir Uyku İçin İpuçları” içeriklerine göz atabilirsiniz.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz