searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Yeni Yılda Yeni Bir Sen

Yeni yıl kararları herkese çok anlamlı gelmese de her şeye sıfırdan başlamak için takvimin ilk günü harika bir fırsat olabilir! Sağlığımızın kıymetini daha çok anladığımız, mental olarak çok zorlandığımız bir yılı daha geride bırakırken sıfırdan başlamak ve motive olmak için daha iyi bir neden göremiyoruz!

Eğer siz de yeni yılda daha sağlıklı olmak, daha iyi hissetmek, daha huzurlu olmak ve tazelenmek istiyorsanız ihtiyacınız olan motivasyon yazımızda sizi bekliyor!


Küçük ve Yönetilebilir Değişikliklerle Başlayın.
Stanford Üniversitesi’nde Sosyal Bilimler Araştırma Görevlisi ve “Tiny Habits: The Small Changes that Change Everything" kitabının yazarı olan BJ Fogg, yılın hangi zamanında olursa olsun değişikliklerin küçük ve yönetilebilir olmasını savunuyor.

Yaptığınız o küçük değişikliğin sizin için faydalı olduğunu gördüğünüzde, sizin için sürdürülebilir olması çok daha kolay olacak. Çünkü beyniniz de buna inanacak. BJ Fogg, değişiklikleri kalıcı kılan şeyin tekrar değil duygular olduğuna inanıyor. Yapılan bir değişikliğin faydalı olduğunu gören beyin, yeni bir alışkanlığa bağlı kalmaya devam etme isteğine yol açan olumlu bir duygusal tepki oluşturur. Bu sebeple küçük değişiklikler yapıp sonra onun olumlu faydalarını görmek, değişimin en kolay yoludur.


Doğru Kararlar Verdiğinize Emin Olun.
Her zaman yapmak istediğiniz değişiklikler, gerçekten ihtiyacınız olan şeyler olmayabilir. Mesela 10 kg verme hedefiniz olduğunu düşünelim. Ama buna gerçekten ihtiyacınız olduğundan emin misiniz? Belki de ihtiyacınız olan şey sadece biraz sıkılaşmaktır. Ama toplumun dayattığı bazı şeyler, bu gerçek kararlarımızdan uzaklaşmamıza sebep olabiliyor.

İşte tam da bu yüzden kendinizin en iyi modeline ulaşmak, hayatta yapabileceğiniz en güzel şeydir. Bu doğrultuda yapmak istediğiniz değişiklikleri gözden geçirip basitten daha karmaşık olana doğru sıralayabilirsiniz. Tabi bir de bu süreçte katı yasaklar koymak yerine, gerçekten iyi alışkanlıklar edinmek önceliğiniz olmalı.

Yarın canınız kurabiye yemek istediğinde bunu yasaklamak yerine, haftada 4 gün spor yapmak için özverili olmak daha sağlıklı ve doğru bir seçimdir. Yasaklar ise her zaman motivasyon kırıcı olmuştur.


Günlük Bir Niyet Belirleyin.
Hayatınızı kontrol altında tutmanın en kolay yolu, günlük niyetler belirleyip onları uygulamak olabilir. Örneğin kolay sinirlenen biriyseniz canınız sıkıldığında sizi sıkan ve sinirlendiren şeyden uzaklaşıp yürüyüş yapmak, o sabah uyandığınızda kocaman bir bardak su içmek, gün içerisinde hiç hayvansal gıda tüketmeyip bitkisel beslenmek gibi… Zamanla bu kararlar hayatınızda daha büyük değişimlere dönüşecektir.


Özür Dilemekten Çekinmeyin.
İster bir arkadaşınızdan ister aile üyenizden veya meslektaşınızdan, özür dilemekten çekinmeyin. Hatta bu konuda uzmanlaşın. Üzgün olduğunuzu, hata yaptığınızı veya bir hataya sebep olduğunuzu söylemek; kötü geçen negatif şeylerin arkasından enerjinizi pozitif bir hale getirmek için yapabileceğiniz en güzel şey.

Memnuniyet, sıcaklık ve güven kazandıracak bir özür ile üzerinizdeki negatif enerjiden arınıp her şeye daha iyi odaklanabilirsiniz. Bu yüzden özür dilemekten çekinmeyin.


Her Gün 10 Dakikayı Kendinize Ayırın.
Hayatta bazen her şeye vakit ayırabiliyoruz kendimizden başka… Arkası kesilmeyen e-postalar, sosyal medya, temizlik, yemek, spor… Her şeye yetişme telaşı içerisinde sadece ‘durmayı’ unutabiliyoruz.

Tüm bunlara bir ara verip 10 dakika sadece durmak, düşünmek, sakin kalmak, belki kedinize sarılıp uyumak, rahatlatıcı bir müzik eşliğinde meditasyon yapmak veya ılık bir duş almak… En yoğun anlarda bunu yapabilmeyi başardığınız an, çok daha iyi hissedeceğinizi biliyoruz.


Daha Çok Sarılmaya Başlayın.
Columbia Üniversitesi Irving Tıp Merkezi'nde Klinik Psikiyatri Profesörü Yardımcısı ve "The Rabbit Effect" in yazarı Kelli Harding, birkaç yıl önce bir Yılbaşı gecesi oğluyla yaşadıklarından sonra daha fazla sarılmaya karar vermiş ve pozitif, sevgi dolu bir dokunuşun yaşam boyu mental sağlığımız için çok önemli olduğunu savunuyor.

Sabah okula veya işe gitmeden önce, akşam eve döndüğünde birbirinize sarılmayı ihmal etmeyin. Yalnız yaşıyorsanız kedinize veya köpeğinize sarılın. Onlar da yoksa, bir kedi veya köpek sahiplenmek için artık gerçek bir sebebiniz var!


Beyninizin Eski Ödül Sistemini Kullanın.
Oregon Üniversitesi Sosyal ve Duygusal Sinirbilim Laboratuvarı Yöneticisi Elliot Berkman'a göre çözüm, kötü bir alışkanlıktan kurtulmaktan çok daha fazlasıdır. Çünkü kötü bir alışkanlığı bırakırken, onu yeni bir iyi alışkanlıkla değiştirmeliyiz. Böylesi hem daha kolay hem de daha keyiflidir.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz