searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Yürüyüşlerinizi Daha Verimli Hale Getirecek 7 Püf Noktası

Havaların ısınmasıyla beraber artık açık mekanlarda spor yapmak çok daha keyifli bir hal aldı! Temiz hava ve sporun ardından salgılanacak endorfin hormonu ile kendinizi çok daha mutlu hissetmeye hazır mısınız? Yürüyüşlerinizi daha bilinçli yapabilmek ve maksimum verim sağlamak istiyorsanız, aşağıda sizin için hazırladığımız püf noktalarına dikkat etmeniz yeterli!

1- Yürürken mutlaka süre tutun
Yetişkin bireyler için haftada en az 5 gün 30 dakika orta tempoda veya haftada en az 3 gün 25 dakika şiddetli tempoda yürüyüşler önerilmektedir. Yürüyüş sürenizi adım sayar, telefon aplikasyonları ve akıllı saatler aracılığıyla kontrol etmek hem daha bilinçli hareket etmenize, hem de sizi motive etmeye yardımcı olacaktır.

2- Su içmeyi ihmal etmeyin
Yürürken terle kaybettiğiniz suyun yerine konması sağlık ve performans açısından oldukça önemlidir. Özellikle sıcak ve nemli havalarda su içmek için susama hissini beklememelisiniz. Aksi takdirde fazla su kaybı yürüyüş performansınızı düşürecektir.

3- Kalp atış hızınızı ve nefesinizi kontrol edin
Orta tempolu bir yürüyüş yaparken, rahatlıkla konuşabilecek bir düzeyde olmalısınız. Eğer bu tempo size fazla geliyorsa, temponuzu düşürüp şarkı söyleyebilecek düzeye çekin. Temponuzu düşürdüğünüz taktirde, yürüyüş sürenizi uzatmanızı öneririz.

4- Sağlıklı ayakkabı ve ter emen kıyafetler tercih edin
Ayakkabı ve seçtiğiniz kıyafetlerin görselliğine değil, rahatlığına dikkat edin. Özellikle ayakkabı seçiminde dikkat etmeniz gereken en temel konu basış sorunlarıdır. Eğer basış sorununuz var ise özel ayakkabı veya tabanlıkla yürümeye özen gösterin. Ayrıca sıcakta yürüyecekseniz ter emen kıyafetler kullanmaya özen gösterin.

5- Yürüme hızınızı artırmayı deneyin
Yürüme hızınızı kendi seviyenize uygun olarak artırmak, yağ yakımını hızlandıracaktır. Bunun için sizi motive edecek parçalar dinlemek en iyi yöntemlerden biridir. Yapılan araştırmalara göre özellikle yaşlılarda yürüme hızının genel sağlık ve yaşam süresi etkili olduğu ortaya konmuştur.

6- Yürürken ayak parmaklarınızla vücudunuzu ittirin, kollarınızı hızlı sallayın, dik yürüyün
Özellikle gerideki kalan ayağınızın parmaklarıyla kendinizi öne ve yukarı doğru itmeniz yürümeyi daha verimli bir hale getirecektir. Postürünüzün ideal pozisyonda olması akciğerlerinizin daha iyi havalanmasına sağlar ve kollarınızı hızlı sallamak da hızınızı artırmada size yardımcı olur.

7- Mümkünse toprakta yürüyün
Beton zemin gibi yerlerde yürümek eklemler açısından sorun yaratmaktadır, ancak trambolin gibi aşırı şok absorban zeminlerde yürümek de ciddi denge sorunlarına ve buna bağlı düşmelere neden olabilir. Dolayısı ile tartan pist, toprak gibi orta düzeyde şok emen zeminler en sağlıklı olanlardır. Kişinin egzersiz yaparken sorun yaşamaması buna devamı için en önemli şart olduğu için bu hususlar her daim akılda tutulmalıdır.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz