searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Enerjinizi Tazeleyen “Kahve Uykusu” Nedir?

Kahve güne başlarken olmazsa olmazımız, çalışırken ara verme sebebimiz, ders çalıştığımız uzun gecelerin ve derin sohbetlerin eşlikçisi. Kısacası, kahveye bayılıyoruz! Peki enerjinizi hızlıca tazeleyecek kahve uykusunu daha önce duymuş muydunuz?

Kahve Uykusu Nedir?

Kahve uykusu pratiğini şu şekilde özetleyebiliriz: Kahve içtikten sonra 20-30 dakikalık bir şekerleme yapmak. Bunun size enerji verme sebebinin ise, uykuyu destekleyen bir kimyasal olan adenosinin etkisi olduğu düşünülüyor.

Yorgun hissettiğinizde vücudunuzdaki adenosin miktarı artar, uykuya daldıktan sonra düşmeye başlar. Kafein ise beyninizdeki reseptörleri uyarmak için adenosin ile rekabet eder ve normalde uykuda olduğu gibi vücudunuzdaki adenosini azaltmaz, bu maddenin beyniniz tarafından alınmasını önler. Bu nedenle de daha az uykulu hissedersiniz.

Başka bir deyişle uyku, beyninizdeki kafein reseptörlerinin etkinliğini sağlayarak kahvenin etkilerini artırabiliyor. Kahve içmenin uykuyu engelleyeceğini düşünebilirsiniz ancak vücudunuzun kafeinin etkilerini hissetmesinin biraz zaman alacağını unutmamak gerek.

Kahve Uykusu Nasıl Uygulanır?

Kahve uykusu için şu kriterler çok önemli: İçilen kahve miktarı, uyku saati, kahve uykusu süresi ve gece uykusundan ne kadar önce yapılması gerektiği.

Birçok uzman, kahve uykusundan yaklaşık 15-20 dakika önce kafein tüketmenin etkili olduğunu söylüyor. Bu zamanlama önemli çünkü yukarıda da söylediğimiz gibi, kafeinin vücuttaki etkilerini hissetmek zaman alıyor.

Gün içinde yarım saat veya daha uzun süre uyuduğunuzda “yavaş dalga uyku” adı verilen derin bir uykuya dalabiliyorsunuz. Yavaş dalga uyku sırasında uyanmak da uyku ataletine, uyuşukluğa ve yönelim bozukluğuna yol açabiliyor. Bu yüzden kahve uykunuzu 30 dakikadan daha kısa bir süre ile sınırlamanız, etkili olabilmesi için belirleyici.

Kahve uykusunun saati de gününüzü kolay geçirebilmeniz açısından oldukça önemli. Yapılan küçük bir çalışmada 12 sağlıklı yetişkine yatmadan hemen önce, 3 saat ve 6 saat önce dört fincan kahveye eşdeğer 400 mg kafein verilmiş ve tüm katılımcıların uyku problemi yaşadığı tespit edilmiş. Sonuç olarak eğer doğal uyku döngünüzde herhangi bir sıkıntı yaşamak istemiyorsanız, kahve uykusunu gece uykunuzdan en az 7 saat öncesinde yapmış olmalısınız.

Son olarak, tüketilen kafein miktarına dikkat edilmesi gerekiyor. Çoğu araştırma uyandığınızda daha enerjik hissetmeniz için gereken miktarın yaklaşık iki fincan kahveye denk gelen 200 mg kafein olduğunu gösteriyor.

Kahve Uykusunu Denemek İstiyorsanız

Uyanık kalmanızı gerektiren yoğun günlerde kahve uykusu oldukça cazip görünebilir. Ancak yukarıda bahsettiklerimiz dışında bu konuda yapılmış ve kesin sonuçlar vermiş detaylı araştırmalar olmadığını hatırlatmak isteriz. Bu yüzden kendinizi ve vücudunuzun kafeine verdiği tepkiyi tanımanız oldukça önemli.

Hazır kahve değil, Türk kahvesi, espresso ya da filtre kahve gibi kafein yoğunluğu daha yüksek bir kahve çeşidi seçmelisiniz. Kahvenize şeker katmak da yine kahve uykusunun enerji verici özelliğini kıracaktır. Ayrıca, kafein size kaygı, huzursuzluk, kas titremesi gibi semptomlar yaratıyorsa, kahve uykusu sizin için etkili bir deneyim olmayabilir.

tags Etiketler: kahve, uyku, enerji

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz