searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Mevsim Geçişlerinde Bağışıklığı Destekleyen Gıdalar

Özellikle mevsim geçişlerinde ve hastalık zamanlarında bağışıklığı yükseltecek gıdalar, karışımlar, takviyeler sağlıklı yaşam gündemimize oturuyor. Ancak beslenme uzmanları ve doktorların sürekli tekrarladığı bir şey var: Bağışıklığı yükseltmenin net bir formülü yok. Sağlıklı beslenme, egzersiz, kaliteli uyku dirençli bir vücudun olmazsa olmaz bileşenleri.

Düzenli olarak tükettiğinizde bağışıklığınızı destekleyen ve hastalıklara karşı direncinizi yükselten bazı sebze, meyve ve içecekleri sizin için sıraladık. Sağlıkla kalın!

TURUNÇGİLLER

C vitamini bağışıklığı destekleyen vitaminlerin başında geliyor. Harvard Health Publishing’te yayınlanan 11.000"den fazla katılımcıyla yapılan yirmi dokuz çalışmaya göre, her gün 200 veya daha fazla miligram C vitamini alan sporcular, askerler ve maraton koşucuları gibi aktif kişilerin, almayanlara göre yarı yarıya daha az soğuk algınlığı geçirdiği tespit edilmiş. Portakal, greyfurt, limon gibi turunçgilleri öğünlerinizden, salatalarınızdan, meyve sularınızdan eksik etmemek için harika bir sebep!

NAR

Nar da zengin bir antioksidan kaynağı olmasının yanı sıra, turunçgiller gibi bir C vitamini deposu. Narı kendi başına tüketmek oldukça keyifli olduğu gibi, tatlılarınıza ve salatalarınıza da ekleyebilirsiniz. Kahvaltıda içeceğiniz bir bardak taze nar suyu ise size hem enerji verecek hem de bağışıklığınızı destekleyecek.

BROKOLİ

Brokoli de zengin bir C vitamini kaynağı olmasıyla bağışıklığı destekleyen sebzelerden biri. Mevsiminde salata, çorba gibi yemeklerde bol bol tüketmek çok faydalı olacak, öğünlerinize mutlaka ekleyin!

SİYAH MÜRVER

Modern tıbbın babası Hipokrat mürver meyvesinden “doğal ilaç” olarak bahseder. Hatta “berry” ailesinden özellikle koyu renkli meyveler, yüzlerce yıldır hastalıkları iyileştirmek için kullanılmıştır. Bunun sebebi ise meyvelere koyu rengi veren, bir tür flavonoid olan antosiyaninler. Ahududu, böğürtlen, yaban mersini gibi berry’lerde de bulunan, vücutta düzenleyici olarak görev yapan, organların ve hücrelerin daha rahat çalışabilmesine yardımcı olan antosiyaninler, bağışıklığı destekliyor.

SARIMSAK

C vitamini kadar antioksidanlar da güçlü bir bağışıklık sistemi inşa etmede önemli rol oynuyor. Sarımsağa bu güçlü destekleyici özelliği veren de içerisindeki allicin isimli antioksidan madde ve çinko. Çok fazla tüketildiğinde tansiyon düşürücü etkisi olduğunu da unutmadan, sizin için en uygun miktarda sarımsağı öğünlerinize eklemek gerçekten çok faydalı olacak.

BİTTER ÇİKOLATA

Bitter çikolata içerdiği teobromin antioksidanı sayesinde, sevdiğiniz çikolata lezzetiyle birlikte bağışıklığı güçlendiriyor. Beslenme uzmanları şekersiz, kakao oranı yüksek bitter çikolataları tercih etmenizi öneriyor.

KEFİR

Birçok beslenme uzmanı probiyotik zengini kefiri her sabah bir miktar tüketmenizi öneriyor. Probiyotiklerin bağışıklığı desteklediğiyle ilgili çalışmalar devam etmekle beraber, yapılan araştırmaların çoğunda düzenli tüketildiğinde içerisindeki bakterilerin vücuttaki antioksidan aktiviteyi artırdığı tespit edilmiş. Her geçen gün yeni faydaları ortaya atılan bu içeceği beslenme düzeninize eklemenizde fayda var.

YEŞİL ÇAY

En çok tüketilen antioksidan kaynaklarından yeşil çay, aynı zamanda en bilinen bağışıklık destekleyici çaylardan biri. Vücutta birçok aktivitenin düzenlenmesine yardımcı olan içeriklere sahip yeşil çay, hem kafein miktarı çok düşük olması sebebiyle siyah çaya ve kahveye daha sağlıklı bir alternatif oluyor hem de her yudumda sizi biraz daha güçlendiriyor.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz