searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Sıcak Bir Yaz Günü En Sağlıklı Nasıl Geçirilir?

Yaz mevsimiyle beraber dayanılması zor olan sıcak havalar da beraberinde geliyor. Aşırı sıcaklarda dışarıya çıkıp işlerimizi halletmek de oldukça zor oluyor. Ne kadar bu mevsimi dört gözle beklesek de yoğun sıcak havalar hepimizin tek derdi haline geliyor.

Sıcak havalar bizleri rahatsız ettiği gibi sağlık konusunda da ciddi bir tehdit unsuru haline gelebilir. Artan sıcak hava ve nemden dolayı vücut terleme yaparak ısıyı dengelemeye çalışır. Fakat bu bazen tek başına yeterli gelmeyebilir. Bu durumlarda vücut, yükselen ısıya tepki göstererek beyin ve diğer hayati organlarda hasara yol açabilir. Bu gibi ciddi sağlık sorunlarını yaşamamanız için, sıcak bir yaz gününün nasıl daha sağlıklı geçirebileceğine dair birkaç önemli tüyoyu sizlerle paylaştık. Gelin birlikte inceleyelim…

 

Sıcak bir yaz gününde dışarıya çıktığınız saate dikkat edin!
Her şeyden önce ilk dikkat etmeniz gereken dışarıya çıktığınız saat olmalıdır. Hepimizin bildiği gibi günün en sıcak saatleri sabah 10:00 ile akşamüstü 16:00’dır. Mümkün olduğu kadar bu saatlerde dışarıya çıkmamanızı öneririz. Eğer önemli bir toplantınız ya da buluşmanız varsa bunu bu saatler dışında organize etmeniz, sağlığınız açısından daha yararlı olacaktır. Bu kritik saatlerde zorunda kalıp dışarı çıksanız bile gideceğiniz yeri serin ve gölgelik bir yer olarak seçmenizi tavsiye ederiz. Tabii güneş ışınlarının dik geldiği bu saatlerde denize girmeyi ve güneşlenmeyi de önermeyiz. Daha sonrasında vücutta kalıcı olan güneş lekelerine yol açabilir, sağlığınızı anlık olarak hızlı bir şekilde etkileyebilir.

 

Aşırı sıcaklara karşı beslenme ve sıvı alımı nasıl olmalıdır?
İçinizden bazılarınız suyu hiç sevmiyor olabilir. Fakat her insanın susuzluk hissi olsun ya da olmasın günde en az 2 veya 2,5 litre sıvı tüketmesi öneriliyor. Su tadını sevmeyenleriniz için de, takviye olarak, günlük rutininizde kullanabileceğiniz detoks içeceklerini ya da sağlıklı smoothie tariflerini önerebiliriz. Böylece hem gerekli sıvı tüketimini sağlar hem de bundan keyif alabilirsiniz.

Kahvaltıda az yağlı peynirler, taze ve ferahlık veren sebzeler tüketebilirsiniz. Özellikle günün erken saatlerinde ve devamında yağlı besinler ve kızartma tüketiminden kaçınmanızı tavsiye ederiz. Kızartma yerine haşlama ve kavurma yöntemiyle yemeklerinizi pişirmenizin, sağlınız açısından daha yararlı olacağına emin olabilirsiniz. Ayrıca sıcak havalarda paketli gıdaları kullanmaktan kaçınmalısınız. Bunun yerine vücudunuzun mineral ve vitamin seviyesini arttıracak mevsim meyve ve sebzelerini kullanmak sizler için daha faydalı olacaktır. Örneğin; yaz mevsiminin vazgeçilmezi olan taze fasulye, karpuz veya kavunu tüketmeniz sağlınız açısından yararlı olacaktır.

 

Güneş ışınlarından en az etkilenmek için giyimimizde nelere dikkat etmeliyiz?
Dışarıda bulunduğunuz sıcak havalarda açık renkli (özellikle beyaz) hafif, bol kesimli ve sıkı dokunmuş kumaşlar giymeyi tercih etmelisiniz. Mümkün olduğu kadar kendinizi güneşin zararlı ışınlarından korumalısınız. Hava alması için delikleri olan, sıkı olmayan şapkalar takmanızı öneririz. Dışarıya çıkarken görüşünüzü kolaylaştıracak güneş gözlüğü takmanız yararınıza olacaktır. Özellikle kontak lens kullanıyorsanız dışarıya güneş gözlüksüz çıkmanız göz sağlığınızı olumsuz etkileyebilir. Mutlaka dışarıya çıkmadan önce kendi vücut tipinize uygun olan güneş koruyucu kreminizi sürmenizi tavsiye ederiz.

tags Etiketler: Sıcak Havalar, Yaz, Sağlık

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz