searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Sağlıklı Uyku Öncesi Atıştırmalıkları

Nefis ve besleyici bir akşam yemeği yemiş olsak da hepimizin uyku öncesi kaçamakları oluyor, değil mi? Bir şeyler izlerken, okurken bir yandan da leziz şeyler atıştırmanın yerini bazen hiçbir şey tutmuyor, biliyoruz! Ancak geç saatlerde yenilen yemekler midenizi rahatsız edebilir, uykunuzu kaçırabilir, hatta kötü rüyalar görmenize sebep olabilir. Bu yüzden sağlıklı atıştırmalıklar tercih etmek uyku öncesi kaçamakların en önemli kuralı!

Peki bir atıştırmalığı “sağlıklı” yapan şey tam olarak nedir?

Amerikalı diyetisyen Melissa Rifkin gece atıştıracağımız şeylerin içeriği konusunda şu 3 kriteri göz önünde bulundurmamızı öneriyor: Protein, kompleks karbonhidratlar ve sağlıklı yağlar. Çünkü bu içerikteki besinler hem rahatsızlık vermiyor hem de sabaha dek tok kalmanızı sağlıyor.

Beslenme uzmanları tarafından en çok önerilen bazı sağlıklı uyku öncesi atıştırmalıkları sizin için sıraladık:

MUZ

Muzun iyi bir uyku öncesi atıştırmalık olmasının başlıca sebebi, B6 vitamini açısından zengin oluşu. Çünkü bu sayede içeriğindeki triptofanı serotonine dönüştürüyor ve uykumuzu getiriyor! Muzu ister tek başına ister dilimleyip pratik bir şekilde, yoğurt ya da süzme peynirle karıştırarak tüketebilirsiniz.

TAZE MEYVELİ YOĞURT

Yoğurt zengin bir protein ve sağlıklı yağ kaynağı olmakla birlikte bol miktarda triptofan içeriyor ve bu da yoğurdu mükemmel uyku öncesi atıştırmalıklarından biri yapıyor! Muzlu yoğurdun sizi rahat bir uykuya götüreceğine şüphe yok! Ancak dilediğiniz her meyveyi yoğurtla karıştırarak sağlıklı ve leziz atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz.

TARÇINLI SÜT

Süt içmek çocuklar için bir uyku önceki klasiğidir. Bizim için neden olmasın? İçeriğindeki zengin protein ve triptofan sayesinde vücudu mükemmel bir şekilde uykuya hazırlar. Biraz da lezzet ve aroma katmak isterseniz birçok beslenme uzmanının tavsiyesi ise tarçınlı süt. Bu karışımı uyumadan önce içtiğinizde uykunuzda bile metabolizmanızı çalıştırmaya devam ediyor.

VİŞNE

Vişne harika bir uyku öncesi atıştırmalık çünkü uyku hormonu olarak da bilinen, zengin bir melatonin kaynağı! Vişneyi nasıl tüketebilirim diye düşünüyorsanız, yoğurt ve muzla karıştırarak smoothie yapmayı, vişneleri bitter çikolata ve tarçına batırarak minik lokmalık atıştırmalıklar hazırlamayı düşünebilirsiniz.

KİVİ

Uyumadan önce kivi atıştırmak her zaman iyi bir fikir çünkü bol miktarda serotonin içerdiği için vücudu uykuya hazırlıyor. Kivileri daha farklı bir şekilde tüketmek istiyorsanız da size çok eğlenceli bir önerimiz var: Çubukta kiviler! Kalın bir şekilde dilimlediğiniz kivileri dondurma çubuklarına geçirin ve buzluğa atın. Donmuş kivileri bitter çikolataya ve antep fıstığına batırarak nefis dondurulmuş dilimler hazırlayabilirsiniz.

BADEM-CEVİZ

Badem ve ceviz bol miktarda melatonin, magnezyum ve çinko içerdiği için uykuya yardımcı olarak da biliniyor. Aynı zamanda içerdikleri sağlıklı yağlar da onları harika uyku öncesi atıştırmalıklar yapıyor!

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz