searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Vegan Beslenme ile Tanışıyoruz!

Artık çevremizde çok daha sık duymaya başladığımız Vegan beslenme aslında tek başına bir beslenme biçiminden çok daha fazlası olarak da nitelendirilebilir.

1979’da belirlenen ve hâlâ kullanılmaya devam eden Veganlık tanımında, vegan kişiler hayvanların gıda, giyim ya da başka amaçlarla kullanılmasında bir sömürünün söz konusu olduğunu ifade eder ve uygulanabilir mertebede bu sömürünün bir parçası olmaktan kaçınmayı öğütler.

Beslenme söz konusu olduğunda ise tamamen ya da bir kısmı hayvanlardan elde edilen ürünlerin kullanımını kökten reddeder.

Vegan beslenme biçiminde bir önceki “Bitkisel Beslenmeyle Tanışın” yazımızda bahsettiğimiz gibi et, süt, yumurta, süt ürünleri gibi ürünler tüketilmez. Bu ürünler yerine tamamen bitkisel ürünler tercih edilir. Vegan bireyler insan-hayvan-doğa ilişkisinin adalet ve eşitlik temelli konumlanması gerektiğini savunan ve buna göre yaşayan insanlar olarak kendilerini ifade ederler.

Her beslenme biçiminde olduğu gibi Vegan beslenmenin de kendine has yararları ve zararları mevcut. Yapılan araştırmalar vegan beslenenlerin fiziksel aktivite kalitelerinin yükseldiğini, migren hastalığına yakalanma oranlarının düştüğünü, beslenme hormonlarının da dengeye kavuştuğunu ifade ediyorlar.

Bununla birlikte vegan yaşamı benimseyen bireylerin protein, B12 gibi vücudun temel ihtiyaçlarını karşılayan besin değerlerine ayrıca dikkat etmesi gerekir. Zira direkt olarak et, süt, yumurta gibi ürünlerden elde edebildiğimiz bu ihtiyaçlarımızın karşılanamaması uzun vadede problemler yaratabilir.

 

Vegan Sebzeli Güveç

Vegan beslenme biçimini tercih eden bireylerin mutfaktaki en yakın dostları sebzeler olur. Lezzetlerine doyum olmayan sebzeler hele ki güzel bir fırın yemeğine dönüşürse size ve sevdiklerinize bir ziyafet imkânı sağlayabilir.

Patlıcan, domates, kabak, soğan gibi hem besin değerleri yüksek hem de oldukça faydalı sebzelerle güzel bir güveç yemeği hazırlamak bu tarifle çok daha kolay olacak.

Öncelikle ilk olarak patlıcanlarınızı alacalı bir şekilde soyun ve tuzlu suyun içerisinde acısı çıkana kadar bir süre bekletin. Bu esnada patates, soğan, domates, kabak ve sizin kendi yakıştırdığınız sebzeleri de doğrayın.

Patlıcanların suyunu süzdürdükten sonra aynı işlemi patlıcanlara da uygulayın ve tüm sebzeleri bir kaba aktarın. Bir kase içerisinde zeytinyağı, baharat karışımı ve suyu birleştirin ve dilerseniz sarımsak rendeleyip güzelce karıştırın.

Hazırladığınız bu karışım sebzelerin çok daha lezzetli olmasını sağlayacak. Bu karışımı sebzelerin üstünde gezdirdikten sonra iyice harmanlayın. Sonrasında sebzeleri bir güveç içerisine alın ve önceden ısıtılmış 170 derece bir fırında yaklaşık 40-45 dakika pişmeye bırakın.

Sebzelerin piştiğinden emin olduktan sonra sıcağı üstünde servis edebilirsiniz. Bu tarifle hem ekonomik hem hafif hem de vegan beslenme biçimine çok uygun bir ziyafet çekmeniz mümkün!

 

Yeşil Mercimek Çorbası

Vegan beslenme biçiminin bir diğer favori besin grubu da kesinlikle bakliyatlardır! Zira bakliyatlar içerdikleri besin değerleriyle birlikte hem çok sağlıklı hem de çok doyurucu ürünler olarak öne çıkarlar ve bu açıdan da vegan beslenmede olmazsa olmaz yer tutarlar.

Çok lezzetli ve vitamin değerleri açısından oldukça önemli olan baklagillerden birisi de yeşil mercimektir. Mutfağımızda pek çok tarifte karşımıza çıkan yeşil mercimeğin çorbası da hem lezzeti hem de doyuruculuğu açısından tarif defterlerinizde kesinlikle yerini almasını gereken bir çorba.

Bu çorbanın yapımı da oldukça kolay. Bir su bardağı yeşil mercimeği haşladıktan sonra dağılmadan suyunu süzün. Tencereye 3 yemek kaşığı sıvı yağınızı döktükten sonra küçük küçük doğradığınız soğanlarınızı yağla buluşturun.

Soğanların kokusu çıkınca 1 yemek kaşığı salçayı da tencereye ekleyin ve kavurmaya devam edin. Sonrasında isterseniz havuç, arpa şehriye gibi farklı lezzetleri de birleştirip daha lezzetli bir tarif elde edebilirsiniz.

Bu işlemlerden sonra süzdüğünüz mercimek suyuna 1.5 litreden biraz daha az olacak şekilde su ekleyin. Suyunuz kaynadıktan sonra mercimeklerinizi de ekleyin ve karıştırın. Son olarak da tuzunuzu ekleyin.

Mercimekler yumuşadıktan sonra çorbanız servise hazır olacak.

 

Hurma Topları

Günün yorgunluğunu atabilmenin veya ara sıra hepimize gelen tatlı krizlerini aşabilmenin vegan birçok yolu var ve hurma topları da bu zamanlarda tam olarak kurtarıcı olabilecek kolay bir tarif.

Hurmanın faydaları saymakla bitmez. İçerisinde bulundurduğu besin değerleri sayesinde oldukça önemli bir yiyecek olan hurmayla alakalı dikkatli olmanız gereken tek nokta aşırıya kaçıp fazla şeker yüklemesi yapmamak olmalı.

Ancak bu noktada kontrol sizde olacak. Dilerseniz bir kahve keyfi için dilerseniz arkadaşlarınıza ikram edebilmek için deyim yerindeyse şipşak hazırlayabileceğiniz vegan hurma topları için sadece 3 malzemeye ihtiyacınız var.

10 tane hurmayı 10 dakika kadar sıcak suda beklettikten sonra yumuşayan hurmalarınızın çekirdeklerini çıkartın ve kabuklarını soyun. Sonrasında bu hurmaları ceviz, fındık veya bir başka kuruyemiş ile 1.5 yemek kaşığı kakaoyla buluşturun ve hepsini rondodan geçirin.

Yanınıza bir kase su aldıktan sonra ara ara ellerinizi ıslatarak ortaya çıkan birleşimi top haline getirin. Dilerseniz hindistan cevizi veya bir başka ürünü bu güzel topları bulamak için kullanabilir ve hurma toplarınızın lezzetine lezzet katabilirsiniz.

 

Biberiyeli Fırında Patates

Temel besin ürünlerinden biri olan patates, karbonhidrat açısından zengin ve çok basit şekilde lezzetli tariflerin çıkartılabileceği bir sebze! Patatesin biberiye ile ne kadar yakıştığını bilmek için vegan olmaya gerek yok ancak eğer vegan beslenme biçiminde yaşamınızı sürdürüyorsanız bu tarifi bilmek sizin için hayatı kolaylaştıracaktır.

4 adet patatesi alın ve kabuklarını soymadan bir fırça yardımıyla üstünü fırçalayın. Sonra yine kabuklarını soymadan patateslerinizi doğrayın ve 2 dal biberiyeyi küçük küçük ayıklayın.

Patatesleri derince bir kapta 4 yemek kaşığı zeytinyağı, yarım çay kaşığı tuz, yarım çay kaşığı kırmızı toz biber ve eğer kullanmayı seviyorsanız 3-4 diş sarımsakla birleştirin. Bu aşamada isterseniz kişniş tohumu veya kabak çekirdeğinin içini de kullanabilir tarifinizi daha da zenginleştirebilirsiniz.

Tüm malzemeleri bir fırın kabına alın ve önceden ısıttığınız fırında 35-40 dakika boyunca 190 derecede pişirin. Bu şahane tarif sizi hem lezzetin doruğuna ulaştıracak hem de beslenmenizde size destek olacak!

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz