searchAKILLI ARAMA
formİLETİŞİM FORMU
tel

MENÜ

kapat

İLETİŞİMDE KALIN

BİZİ TAKİP EDİN

facebook twitter instagram youtube
kapat

AKILLI ARAMA

Size en uygun projeleri listelemek için aşağıdaki kutuları kullanın.

-
kapat

İLETİŞİM FORMU

Projelerimiz ile ilgili bilgi sahibi olmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

ampulFORMU DOLDURMAYA DEVAM ET
KAPATclose
LIVE IN sinpaş

Bitkisel Beslenmeyle Tanışın!

Her geçen gün daha geniş kitleler tarafından benimsenen bitkisel beslenme; et, yumurta ve süt ürünlerinin tüketilmediği bir beslenme sistemini içerir. En popüler bitkisel beslenme türleri olarak vejetaryen, vegan, pesketaryen, fleksitaryen, früviteryan beslenme türlerini sayabiliriz.

Sizler için hazırlayacağımız yeni içerik serimizin ilk yazısı olarak, bitkisel beslenme türleri hakkında genel bilgiler bulabileceğiniz yazımızı keyifle okumanız dileğiyle!

Ayrıca dilerseniz daha önce tüm beslenme türlerini mercimek altına aldığımız “Beslenme Alışkanlıklarına Bir De Buradan Bak” yazımızı da okuyabilirsiniz!


Vejetaryenlik

En yaygın bitkisel beslenme türlerinden biri olan vejetaryenlik, temelde et ve et ürünlerinin yenmediği bir beslenme türüdür. Bunun yanı sıra genellikle süt, yumurta, peynir gibi diğer hayvansal gıdalar serbesttir. Kendi içerisinde Lakto-ovo-vejetaryen, Lakto-vejetaryen diyet, Ovo-vejetaryen diyet, Pesketaryen diyet, Vegan diyet, Flexitarian diyet… Hepsini kısaca açıklayacak olursak:

Lakto-ovo-vejetaryen diyet
Et, balık ve kümes hayvanlarını yasaklar. Yumurta ve süt ürünleri tüketilir.

Lakto-vejetaryen diyet
Et, balık, kümes hayvanları ve yumurtalarını yasaklar. Ancak süt ürünleri tüketilir.

Ovo-vejetaryen diyet
Et, balık, kümes hayvanlarını ve süt ürünlerini yasaklar. Ancak yumurta tüketilir.

Pesketaryen diyet
Et ve kümes hayvanlarını yasaklar. Ancak balık, yumurta ve süt ürünleri tüketilir.

Vegan diyet
Et, balık, kümes hayvanları, yumurta ve süt ürünleri olmak üzere tüm hayvansal gıdaların yasaklı olduğu bir beslenme türüdür.

Flexitarian diyet
Ara sıra et, balık ve kümes hayvanları içeren ama çoğunlukla vejetaryen bir beslenmeyi içeren diyettir.


Bitkisel beslenmenin faydaları nelerdir?

Yapılan araştırmalara göre bugün dünya nüfusunun %18’i, vejetaryen beslenmektedir. Kimi toplumlar için dini inanç gereği, kimileri için sağlık kimileri için de politik bir tavır olarak tercih edilen vejetaryen beslenmenin belli başı faydaları vardır.

1- Araştırmalar gösteriyor ki, vejetaryen beslenenler et yiyenlere göre lif, C Vitamini, E Vitamini, Magnezyum gibi önemli besin maddelerini daha fazla alıyor.

2- Eğer kilo vermek istiyorsanız, etkili bir yöntem olabilir. Tip 2 diyabetli hastalarda yapılan bir çalışmaya göre, düşük kalorili diyetlerle kıyaslandığında neredeyse iki kat etkili olduğu kanıtlanmıştır.

3- Kan şekerini dengelemenize yardımcı olabilir. Özellikle uzun vadeli bitkisel diyetlerin bu konudaki faydası, bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır.

4- Kalp sağlığını destekler.


Bitkisel beslenmenin dezavantajları nelerdir?

Bitkisel beslenmenin pek çok faydası olabilir ama hayvansal gıdaların tamamen kesilmesi sebebiyle bazı değerlerde düşüşler yaşanabilir. Özellikle büyük oranda hayvansal gıdalardan elde edilen bazı vitamin ve mineraller, gıda takviyeleriyle karşılanmadığında ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bitkisel beslenmenin başlıca dezavantajlarını şöyle sıralayabiliriz:

1- Et, tavuk ve balık ürünleri yoğun oranda omega-3 yağ asitleri, çinko, selenyum, demir, B12 Vitamini gibi besinler içerir. Bu gıdalar tüketilmediğinde, yoksunluk oluşabilir.

2- Süt, yumurta ve diğer hayvansal gıdalar aynı zamanda kalsiyum, D Vitamini ve B Vitamini içerir. Bu temel gıdalar alınmadığında beslenme eksikliği, yorgunluk, halsizlik, anemi, kemik kaybı ve tiroid gibi sorunlar oluşabilir.

3- Özellikle hamilelikte tamamen bitkisel beslenmek, çok büyük bir risktir. Bebeğin sağlıklı bir şekilde gelişmesini engelleyebilir.

#liveinsinpaş

Şu İçerikler de Hoşunuza Gidebilir:

E-BÜLTEN

e-mail adresinizi giriniz